loader
banner

شناسایی شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی

شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی و رسانه ها می تواند مفاهیم متعددی داشته باشد، تعریفی ساده از شبکه انتشار این است که  بدانیم یک مطلب اولین بار توسط چه رسانه یا اکانتی به اشتراک گذاشته شده است و بعد از آن کدام رسانه ها آن را منتشر کرده اند و این مطلب چه میزان بازنشری داشته است.

شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی

 در گام دوم باید بدانیم شروع یک مطلب یا جریان در کدام پلتفرم بوده است؟ سرعت انتشار و بعبارتی ویروسی شدن انتشار به چه نحوی بوده؟ همگی این این سوالات به نوعی مفهوم شبکه انتشار را بیان می کنند.

شناسایی رسانه ها و اکانت هایی که همواره در راس درخت و شبکه انتشار قرار دارند، شناسایی رسانه هایی که پیشگام نیستند و فقط در مسیر انتشار قرار می گیرند، همگی می تواند در بررسی شبکه انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی و رسانه ها حائز اهمیت باشند.

در واقع شناسایی شبکه انتشار دو هدف عمده را  برای سازمان ها و برندها دنبال می کند:

اول اینکه بدانیم یک مطلب یا خبر را در چه فرم و محتوایی و در چه پلتفرمی به اشتراک بگذاریم که بهتر و بیشتر و سریعتر دیده و شنیده شود. تا زمانی که به شبکه انتشار در هر پلتفرمی مسلط نباشیم، به احتمال خیلی زیاد محتوایی که تولید می کنیم یا دوست داریم دیده شود، انتظار های ما را برای دیده شدن و شنیده شدن برآورده نخواهد کرد.

دوم اینکه بدانیم یک مطلب توسط چه شخص، اکانت یا رسانه هایی تولید و به اشتراک گذاشته شده است، چه کسانی آن را پروموت کرده اند، مسیر و شبکه انتشار این مطلب از ابتدا تا زمانی که به دست مخاطب رسیده است چه بوده و در این مسیر چه فاکتورهایی به دیده شدن و شنیده شدن محتوا کمک کرده است.

پس شناسایی شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی و رسانه ها، برای برندها، صاحبان صنایع و سازمانها ضروری است زیرا باید بدانند از چه مسیر انتشاری و  چگونه مطالب و محتوای خود را سریعتر و بهتر به دست مخاطب برسانند.

 هم اینکه باید بتوانندشبکه انتشار مطالبی که برایشان مهم است و توسط سایرین منتشر شده را  شناسایی کنند، تا بدانند این مطلب تا زمانی که به دست مخاطب برسد، چه مسیری را طی کرده است.

شناسایی سبکه انتشار

در این فرصت باهم مرور خواهیم کرد که شناسایی شبکه انتشار به چه میزان مهم است و سامانه های رصد شبکه های اجتماعی چه کمکی در شناسایی شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی به سازمان ها و برندها می توانند انجام دهند.

همانطور که گفتیم در شبکه‌های اجتماعی، شبکه انتشار به روشی اطلاق می‌شود که محتوا و اطلاعات از طریق آن بین کاربران درون پلتفرم پخش و به اشتراک گذاشته می‌شود.

این شامل مکانیسم هایی و ساز و کارهایی است که از طریق آن محتوا به مخاطبان گسترده تری می رسد، دلیل انتشار و پخش محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند به خاطر هزینه کرد پول و با هدف تبلیغات باشد و می تواند به دلایل ارگانیگ مانند جذابیت محتوا، مسائل سیاسی و آموزشی صورت بگیرد.

درک شبکه انتشار در شبکه‌های اجتماعی به برندها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند و دید و تعامل محتوای خود را به حداکثر برسانند.

بیایید برای اینکه بدانیم یک محتوا چگونه در مسیر انتشار قرار میگیرد چند نکته را با هم مرور کنیم. یا بعبارتی چه چیزهایی کمک می کند تا یک محتوا در شبکه های اجتماعی و رسانه ها دیده بشود،

فیدهای الگوریتمی:

اکثر شبکه های اجتماعی از الگوریتم هایی استفاده می کنند که محتوای نمایش داده شده به کاربران در فیدهایشان را تعیین می کند. این الگوریتم‌ها عواملی مانند ترجیحات کاربر، الگوهای تعامل و ارتباط را برای تهیه یک فید شخصی‌سازی شده در نظر می‌گیرند.

درک اینکه این الگوریتم‌ها چگونه کار می‌کنند و چه عواملی بر انتشار محتوا تأثیر می‌گذارند، برای برندها ضروری است تا استراتژی محتوای خود را بهینه کنند و اطمینان حاصل کنند که پست‌هایشان توسط مخاطبان بیشتری دیده می‌شود.

وقتی بدانید که کدام ادبیات و کدام استراتژی بیشتر و سریعتر دیده می شود، راهکار مناسب تری برای انتشار حداکثری پیدا خواهید کرد.

شناسایی شبکه انتشار

ویروسی بودن و اشتراک گذاری:

 یکی از ویژگی های تعیین کننده شبکه های اجتماعی این است که کاربران می توانند محتوا را با شبکه ارتباطی خود به اشتراک بگذارند.

هنگامی که محتوا ویروسی می شود، به سرعت در سراسر شبکه های اجتماعی پخش می شود زیرا کاربران آن را به اشتراک می گذارند، بازنشر می کنند یا بازتوییت می کنند.

شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی به شدت به ماهیت ویروسی محتوا متکی است، پست های محبوب یا جذاب به طور گسترده به اشتراک گذاشته می شوند و توسط کاربران بیشتری دیده و شنیده می شوند، ویروسی شدن محتوای مثبت یا منفی در رابطه با سازمان و برند شما کاملا به جذابیت محتوا و شبکه انتشار حول محور آن محتوا مرتبط است

هشتگ ها و ترندها:

هشتگ ها نقش مهمی در کشف و انتشار محتوا در پلتفرم هایی مانند توییتر، اینستاگرام و لینکدین دارند. کاربران می توانند با جستجو یا کلیک کردن بر روی هشتگ های خاص، محتوای مرتبط با موضوعات خاص را پیدا کنند.

با استفاده از هشتگ های مرتبط و محبوب، برندها می توانند شانس دیده شدن و اشتراک گذاری محتوای خود توسط کاربرانی را که به آن موضوع یا گرایش خاص علاقه مند هستند، افزایش دهند.

گنجاندن هشتگ های پرطرفدار در استراتژی محتوا می تواند به تقویت شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی کمک کند.

اینفلوئنسرها و رسانه های بزرگ

 اینفلوئنسر ها و رسانه های بزرگ یکی دیگر از جنبه های شبکه انتشار در شبکه های اجتماعی است.

اینفلوئنسرها با شبکه ای از فالوورهای زیاد و وفادار، توانایی تأثیرگذاری بر نظرات و رفتارهای سایر کاربران شبکه های اجتماعی را دارند. برندها اغلب با اینفلوئنسرها از طریق مشارکت با آنها برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای تبلیغاتی همکاری می کنند و از دسترسی و قدرت رسانه ای آنها استفاده می کنند.

 این همکاری به برندها اجازه می دهد تا از شبکه انتشار اینفلوئنسرها استفاده کنند و در معرض دید دنبال کنندگان خود قرار بگیرند.

همچنین اینفلوئنسرها و رسانه های بزرگ می توانند از این قدرت رسانه ای خود برای انتشار مطالب منفی علیه برندها و جریان ها نیز بهره مند شوند.

تبلیغات پولی:

شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌های تبلیغاتی قوی ارائه می‌کنند که به برندها اجازه می‌دهد محتوای خود را تبلیغ کنند و به یک مخاطب هدف خاص دسترسی پیدا کنند.

پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و لینکدین گزینه های هدف گیری پیچیده ای را بر اساس جمعیت شناسی، علایق و رفتار کاربر ارائه می دهند.

تبلیغات پولی به برندها اجازه می دهد تا انتشار محتوای خود را تقویت کنند و اطمینان حاصل کنند که در فید کاربرانی که به احتمال زیاد به محصولات یا خدمات آنها علاقه مند هستند ظاهر می شوند.

شناسایی شبکه انتشار

درک پویایی شبکه انتشار در شبکه‌های اجتماعی برای برندها و سازمان‌هایی که به دنبال به حداکثر رساندن دسترسی و تأثیر محتوای خود هستند، حیاتی است.

برندها با تولید محتوای جذاب و قابل اشتراک‌گذاری، استراتژیک بودن با هشتگ‌ها، همکاری با اینفلوئنسرها و استفاده از گزینه‌های تبلیغاتی پولی، می‌توانند به طور موثری از شبکه توزیع در شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده کنند.

همچنین شناختن شبکه انتشار به برندها کمک می کند تا بتوانند مسیر انتشار مطالبی که توسط دیگران منتشر شده است را شناسایی کنند.

اگر شبکه انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی را نشناسیم چه مشکلاتی برای ما پیش خواهد آمد؟

عدم اطلاع از منشأ انتشار  یا شبکه ی انتشار یک مطلب در شبکه های اجتماعی می تواند مشکلات متعددی را برای برندها و سازمان ها ایجاد کند.

در اینجا چند نمونه از مشکلات عدم شناخت شبکه و ریشه ی انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی را مرورو می کنیم:

عدم درک اعتبار مطلب

اگر منشا یک پست شبکه های اجتماعی ناشناخته باشد، نمی توانید میزان اعتبار  و اثرات بعدی این محتوا را پیرامون برند و صنعتتان پیش بینی کنید.در نتیجه نمی توانید راهکار و استراتژی مناسب را در برخورد با این محتوا و خبر اتخاذ کنید.

مدیریت برند:

شبکه های اجتماعی می توانند ابزار قدرتمندی برای ایجاد و حفظ شهرت یک برند باشند. با این حال، اگر منبع انتشار پستی را نتوانید شناسایی کنید، همواره اشتراک گذاری مطالب و اطلاعات نادرست پیرامون شما و صنعت مطبوعتان توسط رسانه ها و اکانت های نامشخص می تواند به اعتبار و شهرت برند شما آسیب بزند.

مسائل حقوقی:

زمانی که محتوای نادرست و گمراه کننده در رابطه با برند و سازمان شما در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، طبق قوانین می توانید از مراجع حقوقی نسب به اکانت ها و رسانه هایی که این مطالب را منتشر کرده اند، اقدام قانون کنید.

تا زمانی که نتوانید منبع و شبکه انتشار این مطلب گمراه کننده را شناسایی کنید، در واقع نمی توانید هیچ اقدام قانونی انجام دهید.

فرصت‌های از دست رفته:

اگر برند یا سازمانی از منشأ یک پست آگاه نباشد، ممکن است فرصت‌های تعامل با خالق اصلی یا همکاری با او را در آینده از دست بدهد. این می تواند توانایی آنها را برای رشد حضور در شبکه های اجتماعی و دستیابی به مخاطبان جدید محدود کند.

به طور کلی، ندانستن منشاء انتشار مطلب در شبکه های اجتماعی می تواند عواقب قابل توجهی برای برندها و سازمان ها داشته باشد،

 از آسیب به اعتبار گرفته تا مسائل حقوقی. برای سازمان‌ها مهم است که اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که مسیر و شبکه ی انتشار هر مطلب مرتبط با خودشان را در شبکه های اجتماعی شناسایی کرده اند.

سامانه های رصد شبکه های اجتماعی کمک های ارزشمندی به برندها و سازمان ها در شناسایی و درک شبکه انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی می کنند.

سامانه های پایش و رصد فضای مجازی  طیف وسیعی از ویژگی ها و امکانات را ارائه می دهند که می تواند به برندها کمک کند استراتژی محتوای خود را ردیابی، تجزیه و تحلیل و بهینه کنند.

همچنین سامانه های رصد شبکه های اجتماعی به عنوان دستیار برندها و گوش شنوای سازمان ها در فضای مجازی می تواند مسیر انتشار یک مطلب را از ابتدا تا زمانی که به دست مخاطب می رسد را شناسایی کند

رصد شبکه های اجتماعی می تواند به شما بگوید که یک مطلب توسط کدام رسانه منتشر شده و چه مسیری را با همراهی کدام رسانه ها و اکانت ها طی کرده است تا به دست بقیه ی کاربران برسد.

HASTG1 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

خدمات سامانه هشتگ در شناسایی شبکه انتشار

سامانه هشتگ به عنوان اولین و بزرگترین سامانه رصد و پایش شبکه های اجتماعی در اجرای ماموریت رصد فضای مجازی به عنوان ابزار نظارت بر شبکه های اجتماعی در اختیار سازمان ها و برندها قرار دارد.

بیایید نمونه ای از کمک هایی را که سامانه هشتگ به عنوان سامانه رصد شبکه های اجتماعی برای شناسایی شبکه انتشار به سازمان ها و برندها ارائه می دهد را با هم مرور کنیم.

رصد دیتای تاثیرگذار در شبکه انتشار

سامانه هشتگ با ماموریت رصد شبکه های اجتماعی می‌توانند دیتای ارزشمندی را از مسیر شبکه انتشار محتوا به برند شما ارائه دهد.

با رصد آمار تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و سوگیری هایی که سامانه های رصد شبکه های اجتماعی به شما ارائه می دهد، می‌توانید تصویر واضحی از نحوه انتشار محتوای خود و نحوه انعکاس آن در بین مخاطبان به دست آورید.

 این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا تشخیص دهید کدام نوع محتوا با استقبال خوبی همراه بوده است و توسط مخاطبان بیشتری دیده و شنیده می شود و به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های موفق را تکرار کنید.

تجزیه و تحلیل احساسات و بازخورد:

سامانه هشتگ به عنوان ابزاری برای رصد شبکه های اجتماعی می تواند احساسات و بازخوردهای مرتبط با نام تجاری یا محتوای شما را تجزیه و تحلیل کند.

سامانه هشتگ و این بازخوردها می تواند در شکل دادن به استراتژی توزیع محتوای شما و حصول اطمینان از همسویی آن با نیازها و انتظارات مخاطبان ارزشمند باشد.

اگر محتوایی دارید که با استقبال خوبی روبرو نشده است، با استفاده از سامانه های رصد شبکه های اجتماعی بازخوردهای مخاطبان به آن محتوا را مطالعه کنید تا دلیل عدم توفیق آن محتوا را متوجه شوید.

شناسایی افراد شاخص و تاثیرگذار:

 سامانه هشتگ به عنوان دستیار شما برای رصد شبکه های اجتماعی می تواند به شناسایی کاربران تأثیرگذار و افراد شاخص در حوزه یا صنعت شما کمک کند.

این کاربران اغلب فالورها و دنبال کنندگان قابل توجهی دارند و می توانند نقش مهمی در تقویت محتوای شما از طریق شبکه انتشار خود داشته باشند.

با استفاده از سامانه هشتگ و با شناسایی این افراد تاثیرگذار، می‌توانید همکاری‌ها یا مشارکت‌های بالقوه را با آنها ایجاد کنید و از شبکه ی آنها برای گسترش شبکه انتشار محتوای خود و بیشتر و بهتر دیده شدن در شبکه های اجتماعی، کمک بگیرید.

نظارت بر روندها و هشتگ ها:

سامانه هشتگ با تحلیل و رصد شبکه های اجتماعی به برندها امکان می دهد موضوعات پرطرفدار و هشتگ ها را در شبکه های اجتماعی شناسایی و ردیابی کنند.

با تجزیه و تحلیل این روندها، می توانید مضامین و گفتگوهای محبوبی را شناسایی کنید که با ارزش ها و علایق برند شما همسو هستند.

 با کمک سامانه هشتگ و گنجاندن هشتگ‌های مرتبط در استراتژی محتوای شما می‌تواند به افزایش دیده شدن کمک کند و کشف و تعامل کاربران با محتوای شما در شبکه گسترده‌تر محتوا را آسان‌تر کند.

تجزیه و تحلیل رقبا

سامانه هشتگ در قامت یک ابزار رصد شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که از استراتژی محتوای رقبای خود و تلاش‌های آن ها برای طراحی شبکه انتشار آگاه باشید.

به کمک سامانه رصد شبکه های اجتماعی و با تجزیه و تحلیل آنچه که در شبکه انتشار رقبابتان اتفاق می افتد، می توانید دیدی دقیق در مورد استراتژی های انتشار محتوا در صنعت خود به دست آورید.

سامانه هشتگ و رصد شبکه های اجتماعی با  این اطلاعات می تواند به شما کمک کند رویکرد خود را اصلاح کنید و جلوتر از رقبا در شبکه های اجتماعی حرکت کنید.

هشدارها و اعلان‌های فوری

سامانه هشتگ به عنوان سامانه رصد شبکه های اجتماعی همواره هشدارها و اعلان‌های فوری را برای کلمات کلیدی یا موضوعات مرتبط و تحت رصد، ارائه می‌کند.

این شما را قادر می سازد تا به طور فعال به سوالات مشتریان پاسخ دهید، بحران های احتمالی را مدیریت کنید و در گفتگوهای به موقع در شبکه انتشار محتوا شرکت کنید.

آگاهی از گفتگوهایی که در اطراف برند یا صنعت شما اتفاق می افتد می تواند به شما کمک کند در ارتباط بمانید و از فرصت ها برای افزایش دیده شدن محتوا استفاده کنید.

به طور خلاصه، سامانه های رصد شبکه های اجتماعی مجموعه ای جامع از ابزارها و تحلیل ها را ارائه می دهند که به برندها و سازمان ها کمک می کند تا شبکه انتشار محتوا را در شبکه های اجتماعی درک کرده و هدایت کنند.

با ردیابی مسیر انتشار و تعامل، تجزیه و تحلیل احساسات، شناسایی افراد تاثیرگذار، نظارت بر روندها، انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، و استفاده از هشدارهای فوری، برندها می‌توانند استراتژی توزیع محتوای خود را بهینه کنند و به طور مؤثر با مخاطبان هدف خود در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

به طور کلی، سامانه های رصد شبکه های اجتماعی می توانند از ترکیبی از این تکنیک ها برای شناسایی منابع اصلی اخبار و محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

با شناسایی تأثیرگذارترین کاربران و منابع محتوا در یک موضوع یا جامعه خاص، کسب‌وکارها و سازمان‌ها می‌توانند استراتژی‌های تعاملی مؤثرتری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنند و از آخرین روندها و اخبار در صنعت خود به‌روز بمانند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *