date_range سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ access_time ۱۲:۱۰:۲۰ ق.ظ

بازنگری بر بازارهای هدف گردشگری ایران

بازنگری بر بازارهای هدف گردشگری ایران

دنیای اقتصاد: مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از پایان طرح «بازنگری و بهنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران» خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت گردشگری کشور، محمد ابراهیم لاریجانی با بیان اینکه شناسایی بازارهای هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی است، درخصوص نکات متمایز طرح مذکور تصریح کرد: «در این طرح نسبت به طرح‌های مشابه پیشین، سطح‌بندی کشورهای بازار هدف ایران، رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاه‌مدت، اقدام میان‌مدت و اقدام بلند‌مدت دسته‌بندی شده است.» به گفته وی، این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند تا بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند؛ از طرفی اولویت کشورها بین سطوح و در درون هر سطح کاملا مشخص است.

او درخصوص روند تهیه «طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشورهای بازار هدف» گفت: «برای تهیه این طرح ۱۳ شاخص کلان تعیین و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشورها تعیین شد.» لاریجانی یادآور شد: «در گام بعد، ضریب شاخص‌های کلان توسط استادان دانشگاهی و صاحب‌نظران صنعت گردشگری مشخص و داده‌ها برای ۸۴ کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شد.» وی تاکید کرد: «کشورهای بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب ۳۰ کشور اولویت‌دار برای بازار هدف انتخاب و برای آنها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد؛ اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورهای بازار هدف نیز تعیین شد که در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

نمایش موجودیت‌ها