date_range جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ access_time ۰۷:۴۷:۳۸ ب.ظ

در پی مرگ دانش‌آموز سنندجی؛ تکذیب یک مصاحبه توسط پزشکی قانونی کردستان مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش: حذف فیزیکی کتاب‌های فنی و حرفه‌ای افزایش ساعات آموزش دروس رشته‌های کاردانش باید خارج از آموزش و پرورش ارائه شود رشته‌های کاردانش باید خارج از آموزش و پرورش ارائه شود از گوشه و کنار

در پی مرگ دانش‌آموز سنندجی؛ تکذیب یک مصاحبه توسط پزشکی قانونی کردستان مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش: حذف فیزیکی کتاب‌های فنی و حرفه‌ای افزایش ساعات آموزش دروس رشته‌های کاردانش باید خارج از آموزش و پرورش ارائه شود رشته‌های کاردانش باید خارج از آموزش و پرورش ارائه شود  از گوشه و کنار
منبع خبر: روزنامه شاپرک
دسته خبری: جامعه|تحصیل

در پی مرگ دانش آموز سنندجی؛
تکذیب یک مصاحبه توسط پزشکی قانونی کردستان
مدیر کل پزشکی قانونی کردستان در گفتگو با روژمان شایعه مبنی بر تجاوز به دنیا ویسی دانش آموز اهل روستای گرماش را تکذیب کرد.
همایون پور اظهار کرد: تحقیقات و آزمایشات پزشکی قانونی در رابطه با مرگ این دانش آموز در دست بررسی است و حدودا تا بیست روز آینده نتیجه اعلام خواهد شد.
وی مصاحبه پزشکان پزشکی قانونی سنندج با خبرنگار روزنامه قانون را نیز رد کرد و گفت: هیچ پزشکی در مجموعه پزشکی قانونی سنندج با هیچ رسانه ای در رابطه با مرگ دنیا ویسی مصاحبه نکرده و این شایعه کذب محض است.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش:
حذف فیزیکی کتاب های فنی و حرفه ای
مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش، از تلاش برای حذف فیزیکی کتاب ها و الکترونیکی شدن آنها و همچنین منطقه ای شدن برخی سطوح صلاحیت حرفه ای خبر داد.
به گزارش مهر، بیشترین کتاب های نو نگاشت در نظام جدید مربوط به حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش است. از سوی دیگر با حرکت آموزش و پرورش و تصویب جایگزینی چند تالیفی برای هر درس به جای تک تالیفی، بیش از هر بخش دیگر حوزه
فنی و حرفه ای تحت تاثیر قرار می گیرد و چه بسا چند تالیفی در این حوزه آغاز شود.
افزایش ساعات آموزش دروس
احمدرضا دوراندیش مدیر کل دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش در گفتگو با مهر درباره تغییرات کتاب های این حوزه گفت: در آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به اینکه یک پایه به پایه های تحصیلی اضافه شد اما عناوین دروس کاهش پیدا کرد. نه از این جهت که آموزش فنی و حرفه ای ضعیف شده باشد بلکه ما دروسی را طراحی کردیم که مبتنی بر شایستگی بود و نظر و عمل و نگرش را با هم تلفیق می کرد.زمان آموزش برای هر کدام از این درس ها اضافه تر شد.
وی ادامه داد: ولی به طور کلی برای هر رشته در 3 پایه 6 درس کارگاهی را در نظر گرفتیم و دو درس دانش فنی تخصصی و دانش فنی پایه که دروس دانش فنی پایه برای ورود دانش آموزان به آموزش فنی و حرفه ای در رشته خاص هست و دروس دانش فنی تخصصی برای خروج دانش آموزان از آن رشته طراحی شده است که بستر ساز ورود دانش آموزان به دوره کاردانی است.
مدیر کل دفتر تالیف کتاب های فنی و حرفه ای و کاردانش درباره تغییرات مداوم در رشته های این حوزه و تغییر در کتاب ها بنا بر تحولات در یک شغل گفت: ما در رشته های فنی و حرفه ای این چالش را کمتر داریم چون عموما شغل ها پایدارتر هستند و خیلی تحت تاثیر فن آوری نیستند اما باز رشته ای مانند کامپیوتر را داریم که هر روز دچار تحول می شود. ما به دنبال حذف فیزیکی کتاب ها و جایگزینی نسخه الکترونیکی هستیم که بتوانیم سریع تغییرات را ایجاد کنیم.
رشته های کاردانش باید خارج از آموزش و پرورش ارائه شود
وی ادامه داد: دنبال این هستیم که روش آموزش منطقه ای را دنبال کنیم. یعنی سطح صلاحیت حرفه ای 2 را اختصاص بدهیم به هنرآموز و واحد یادگیری و ما فقط نظارت داشته باشیم.
رشته های کاردانش باید خارج از آموزش و پرورش ارائه شود
دوراندیش در پایان گفت: اما رشته های کاردانش به اعتقاد ما باید در محیط واقعی و خارج از آموزش و پرورش ارائه شود چون ما نمی توانیم یک هنرستان را با صرف هزینه زیاد تجهیز کنیم و چند سال بعد آنجا را تعطیل کنیم. پس دولت باید در این زمینه به ما کمک کند تا این رشته ها وارد محیط واقعی کار شود.

نمایش موجودیت‌ها