date_range سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ access_time ۰۵:۳۲:۰۰ ب.ظ

واکنش‌ها به عذرخواهی آقای قرائتی

واکنش‌ها به عذرخواهی آقای قرائتی
منبع خبر: الف

 

 به گزارش الف بدنبال انتشار کلیپی از یک جلسه سخنرانی آقای محسن  حجت‌الاسلام قرائتی  که وی در آن جلسه خطاب به حسین نمازی معروف به «آقای دوربینی» می‌گوید که از جلسه خارج شود. اعتراضاتی به این برخورد ایشان انجام شد . عزت الله ضرغامی اولین کسی بود که اعلام کرد : امروز با آقای قرائتی تماس گرفتم و در این مورد با ایشان صحبت کردم . کاملا معلوم بود که خود ایشان از این مسئله بسیار ناراحت هستند . دلیل عصبانیت‌شان را در آن برنامه برای من توضیح دادند ولی تصریح کردند که از رفتار خود پشیمان هستند .  

پس از آن بود که حجت‌الاسلام قرائتی در توییتر از نحوه برخورد خود عذر خواهی کرد و نوشت : ما فقط چهارده معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. آقای قرائتی از خدا و جناب آقای نمازی و هر کس دیگری که به هر دلیلی از ایشان ناراحتی به دل دارد عذرخواهی  می‌کنم.

 

برخی از افراد و شخصیتها که به نحوه رفتار ایشان در این جلسه انتقاد کرده بودند نسبت به عذرخواهی وی نیز واکنش نشان دادند که در ادامه میخوانید :

 

اکبر نبوی که مقاله‌ای انتقادی درباره رفتارآقای قرایتی منتشر کرده بودمی‌نویسد : به همان دلیل که از آقای قرائتی بخاطر رفتارش با تندی انتقاد کردم، اکنون و با دیدن این توئیت، می گویم: درود و رحمت خداوند بر حجت الاسلام قرائتی

 

حجت الاسلام حمید رسایی نیز نوشت: آقای قرائتی عذر خواهی کرد، حالا نوبت شماست!

 حتی نگذاشت به یک هفته بکشد، فورا عذر خواست و از خدا و خلق خدا طلب آمرزش کرد. حاج اقای قرائتی را میگویم. اثبات کرد مرد عمل است، قران اگر درس داده و میدهد، قرانی هم عمل میکند. من اما میشناسم آنهایی را که فقط حرف میزنند. میشناسم انهایی را که دم از اعتدال زدند اما برای قدرت، همه جا را پر کردند از اثر تندروی هایشان! میشناسم مدعیان اخلاق را که چند ماه، کشور را به پرتگاه آشوب بردند و عذر خواهی که هیچ وقیحانه طلبکار هم هستند. .....

.....بله! الگوهای ما امثال قرائتی هایی هستند که اگر خطا کنند سینه سپر کرده عذر میخواهند. و اما کی نوبت به عذر خواهی ارباب های شما میرسد؟!

 

 مالک شریعتی هم نوشت: اخلاق قرآنی و شجاعت در پذیرش خطای سهوی از آقای قرائتی درسی است برای همه خطاکاران سهوی و عمدی چه ما مردم و چه مسوولان

 

و کاربری در فضای مجازی اینچنین می‌نویسد:

در پخش مستقیم اقتضائات و شرایطی است که آقای قرائتی به آن عادت ندارد. در همین ویدئو هم ایشان می گوید دوربین را نگه دارید! یعنی کاملا واضح است که ایشان تصور می کرده در یک برنامه ضبطی سخنرانی می کند!

 

نمایش موجودیت‌ها

نظرهای خبر

  • user avatar
    سحر

    آفرین بر استاد قرائتی. بنظرم ایشون جزو معدود کسانی هستند که سریع متوجه اشتباهشون شدند و بدون هیچ گونه توجیهی اول از خدا، بعد آقای نمازی و سپس از مردم عذرخواهی کردند. کاش برخی مسئولان و چهره های مطرح کشور هم مثل آقای قرائتی شجاع و با تقوا باشند و در صورت انجام عمل نادرست از مردم پوزش بخواهند.

    چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳:۵۴ ق.ظ
  • user avatar
    ناشناس

    این بنده خدا فقط عشق دوربینه ووگزارشی نیست که آزاری رسانده باشد.

    چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۰۴:۲۱:۴۰ ب.ظ
  • user avatar
    شرف نژاد

    البته عذرخواهی ایشان پسندیده است ولی چرا با واسطه و سخنگو. در ایشان این مردانگی را می بینیم که خودشان و علنا از آن بنده خدا دلجویی کنند و جبران نمایند. ایشان حضوری هم عذرخواهی کرده اند احسنت

    سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۷:۴۰:۲۰ ب.ظ
  • user avatar
    علی خدامی

    اگردربرنامه سمت خدا ایشون رادعوت کرد وحلالیت طلب کرد که افرین وگرنه دیگرازچشم ملت میوفتند انشالله اقای نمازی رادعوت بکنند به این برنامه عزت ومحبوب بودن در چشم مردم را خدا میدهد همان خدایی که محبت آقای قرائتی رو در دل مردم قرار داده شما ملت نیستید شما یکنفر هستید که منتظر این اتفاقها هستید تا تخریب کنید آقای قرائتی تا زمانی که زندگی خودش یک منبر هست و اسلام را عملی در زندگی اجرا میکند روی چشم مردم جا دارند البته ما در این دنیا هیچ کس را نباید کوچک بشماریم و از سویی آقای قرائتی عذرخواهی کرده است اینکه کجا وچگونه قضیه ای است بین آقای قرائتی آقای نمازی و خدا مهم این است که من وشما درس بگیریم.چه زمانها که ممکن است آبروی کسی را برده ایم و حتی مخفیانه شجاعت وتوفیق عذرخواهی وجبران را نداشته ایم

    چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۰۱:۴۳:۴۲ ب.ظ
  • user avatar
    ناشناس

    درود بر آقای قرائتی.

    سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۵۰:۳۹ ب.ظ
  • user avatar
    محمود رضا

    من می خواستم به دوستانی که اصرار دارند بقیه مسئولین نیز مثل آقای قرائتی به خاط ر اشتباهاتشون عذرخواهی کنند بگم دوستان عزیز مسئولین اگه بخواهند همچین کاری بکنند از صبح تا شب دستشون بنده به عذرخواهی از ملت

    چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹:۴۳ ق.ظ
  • user avatar
    ناشناس

    جناب رسایی شما هم از مردم فهیم عذر خواهی کنید که از هر فرصتی برای توهین به شعور آنها استفاده می کنید !!

    سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶:۲۸ ب.ظ
  • user avatar
    ناشناس

    اشخاصی را میشناسیم که عذرخواهی نکرده از دنیا رفتند !! خدا به دادشان برسد . میلیونها نفر را نقره داغ کردند اشرافیت و رانت و ویژه خواری را رواج دادند و رفتند مدعی اصلاح بودند و خودشان اصلاح نشدند بی بصیرت بودند و از خود نیک بجا نگذاشتند عیب کسان منگرو احسان خویش دیده فرو بر به گریبان خویش. از بزرگان به نیکی یاد کن. با طعنه زدن به بزرگان دنبال بزرگ شدن نباش مگه توییتر ف ی ل ت ر نیست؟! تهمت هم جز گناهان محسوب میشه؟ آقای قرائتی عذرخواهی کردند.خیلی هم عالی. من میگم ایشان شایسته نبود این اشتباه را میکردند.اگر حوصله کلاس رو ندارند حداقل پخش زنده را تعطیل کنند. من ازجمله کسانی هستم که در اعتقاداتم خیلی مدیون ایشان هستم و تقریبا تمام کتابهای ایشان را خوانده ام.ولی از این میترسم به دلیل کهولت ،بیماری،و هزار مورد دیگر اینگونه مسایل تکرار شود.و آن وقت خدای ناکرده دیدگاهها عوض شود و سخن بی اثر گردد. در خصوص ادعای این برادر هم بگم که بعضی ها رو محکوم به بصیرتی کردیم ولی الان میبینیم که بصیرت مختص اونا بود مواظب اظهار نظرها باشیم. خدا به داد همه ما برسد که با هر بهانه ای به قضاوت دیگران می پردازیم دوست عزیز کاش دیگران را به خدا بسپاریم و به جای قضاوت در مورد مردگان به احوالات خود بپردازیم