date_range سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ access_time ۱۲:۵۱:۵۹ ب.ظ
تعداد 2 خبرگزاری دیگر این خبر را منتشر کرده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات بقای پست را منوط به ارتقا بهره‌وری و کیفیت دانست

معاون وزیر ارتباطات بقای پست را منوط به ارتقا بهره‌وری و کیفیت دانست
منبع خبر: فراسو خبر
دسته خبری: اقتصاد|انرژی

مدیرعامل شرکت ملی پست در همایش مدیران شبکه پستی گفت: ارتقاء بهره وری و کیفیت ضامن بقای پست است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، مهندس نعمتی مدیرعامل این شرکت  در همایش مدیران  گفت: فلسفه وجودی پست خدمت به مردم است و توجه به این امر یعنی افزایش کیفیت و بالا رفتن بهره وری کارکنان و خدمات.

وی ایجاد تحول در پست را منوط به ارتقائ کیفیت خدمات و جذب بازارهای باثبات دانست و گفت: مشتری به دنبال خدمات با کیفیت است و اگر این اصل در خدمات ما رعایت شود، مطمئنا همیشه بازار جدید و درآمد ثابت خواهیم داشت.

مهندس نعمتی در ادامه به فرا رسیدن دومین سالروز ملی شدن پست اشاره کرد و گفت: با تصویب اساسنامه جدید و وضع قوانین متقن از سوی مجلس شورای اسلامی، تکلیف بخش پست به نوعی مشخص شده و وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست به عنوان مجری این قوانین در سطح کلان و ملی می باشند.

مدیرعامل شرکت پست با تصریح این موضوع که ارائه خدمات تکلیفی برعهده پست گذارده شده و باید خدمات پایه در همه نقاط کشور ارائه شود گفت: با ورود اپراتورهای بخش خصوصی به دلیل مشکلات زیرساختی و کمبود امکانات، ارائه خدمت در سطح کشوراز سوی این بخش امکان پذیر نیست، بنابراین شرکت ملی پست به عنوان اپراتور اول موظف به ارائه خدمات پایه در همه نقاط است.

رئیس هیئت مدیره  شرکت پست افزود: براساس قانون جدید، اپراتورهای پستی و مخابراتی به عنوان محل تامین منابع مالی برای جبران هزینه های تحمیل شده به پست در بخش خدمات پایه تعیین شده اند و براساس قانون پست می تواند کماکان در کنار سایر اپراتورها خدمات ارائه دهد.

مهندس نعمتی با ابراز خشنودی از حضور اپراتورهای پستی بخش خصوصی گفت: هر چه بازار رقابتی تر شود، عرضه خدمات با کیفیت بهتر و ارزان تر صورت می گیرد که این امر در رضایت مشتری اثرگذار است اما باید توجه داشت که در حال حاضر، اپراتورهای خصوصی تنها در ۱۰ استان امکان ارائه خدمت دارند و در سایر نقاط کشور پست کماکان تنها عرضه کننده خدمات پستی است.

وی رعایت اصل هوشمندی را حلاّل بسیاری از مشکلات شبکه پستی برشمرد و گفت: باید نوع نگاه به پست از یک شرکت صرفاخدماتی به یک بنگاه اقتصادی و تجاری تغییر کرده و با هوشمندی به عرضه خدمت و سرویس بپردازیم.

معاون وزیر ارتباطات سپس به گردش اطلاعات و نواقصی که در این بخش وجود دارد پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ شرکت ملی پست، وجود اطلاعات ناقص و گردش آن در بین مجموعه به همان صورت است که این خود آسیب بزرگی به  شبکه وارد می کند.

مدیرعامل در ادامه با اظهار این نکته که کشور در حال حاضر با شرایط خاصی روبروست افزود: همه از وضعیت کشور باخبریم و بهترین کار در این شرایط حرکت به سمت فناوری و جذب سرمایه برای ورود تکنولوژی به عرصه خدمات پستی است تا از این طریق ضمن کاهش وابستگی به دولت، در زمینه استقرار دولت الکترونیک نیز گام های اساسی برداشته شود.

مهندس نعمتی توجه به سرمایه گذاری هدفمند در بخش های مختلف پست را لازمه برنامه های آتی این شرکت دانست و تاکید کرد: دیگر زمان سرمایه گذاری بدون مشخص نمودن هزینه و فایده گذشته و باید پیش از ورود به بازارهای جدید و یا سرمایه گذاری در زمینه راه اندازی کسب و کار، اصل بازگشت سرمایه و سود آن لحاظ شود.

وی ابلاغ سیاست های اتحادیه پستی در زمینه رفرم را یکی از مهم ترین برنامه های  UPU  در زمینه بازنگری در فرآیندها برشمرد و افزود: بر اساس رفرم اتحادیه پستی جهانی، به روزرسانی فرآیندها و توجه به کیفیت خدمات تنها راه حرکت به سمت پیشرفت پست می باشد.

مدیرعامل  شرکت پست رفرم پستی را عاملی برای شناخت وضعیت بهره وری نیروها و فرآیندها برشمرد و گفت: با اجرای رفرم پستی، علاوه بر رفع موازی کاری در بخش های مختلف، در بسیاری امور نیز ساده سازی انجام خواهد شد که این امر می تواند در روند خدمات نیز تسهیل ایجاد کند.

رئیس هیئت مدیره کسب درآمد و افزایش آن را منوط به توجه به کیفیت خدمات دانست و گفت: تنها راه افزایش درآمد، ارتقای کیفیت خدمات است و این بدون همدلی و کنار گذاشتن نگاه جزیره ای به کارها میسر نیست.

نمایش موجودیت‌ها