date_range دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ access_time ۱۱:۳۸:۴۵ ق.ظ

معادلات انرژی

معادلات انرژی
دسته خبری: اقتصاد|انرژی

 دلایل بازگشت کارت سوخت به جایگاه ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، دلایل بازگشت کارت سوخت به جایگاه ها را تشریح کرد.اسدالله قره خانی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر استفاده از کارت های سوخت شخصی در جایگاه های سوخت، گفت: کارت سوخت در گذشته به منظور مدیریت کردن مصرف سوخت، و کاهش مصرف سوخت در هدفمند کردن یارانه ها، ارائه سوخت ارزان قیمت به سرویس های عمومی و در زمان تحریم ها شکل گرفت که در زمان خود نیز تاثیر مثبتی بر جای گذاشت.سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه در یک دوره زمانی بود و نبود کارت های سوخت تفاوتی نداشت، افزود: در این دوره با توجه به اینکه قیمت بنزین تک نرخی شده و دیگر بحث سهمیه بندی و دو نرخی بودن منتفی شده بود، خود به خود استفاده از کارت سوخت خاصیت خود را از دست داد اما زیرساخت آن حفظ شد.

وی ادامه داد: برای حفظ زیرساخت کارت سوخت قانونی در مجلس مصوب شد مبنی بر اینکه کارت سوخت بنابر ضروریات و مقتضیات استفاده شود و دولت برای استفاده از آن برنامه ریزی داشته باشد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح دوباره اعمال تحریم ها علیه ایران، یادآور شد: در حال حاضر تولید بنزین در حدی است که بتواند نیازهای کشور را با اندک صرفه جویی تامین کند؛ اما باید جانب احتیاط در کشور رعایت شود.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه می توان از طریق کارت های سوخت میزان مصرف را مدیریت کرد، تصریح کرد: دولت در حال حاضر برای بازگشت کارت سوخت شخصی تصمیم گرفته و در حال حاضر مطالعاتی روی آن انجام شده؛ اما هنوز عملیاتی نشده است.

توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت به روال عادی بازگشت

قرارگرفتن پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در وضعیت اورهال و تولید بنزین یورو 4، سبب کاهش میزان تولید و توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌های عرضه سوخت شده بود و اکنون توزیع این سوخت مطابق روال عادی ادامه دارد.فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره توزیع و عرضه بنزین سوپر به شانا گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تنها عهده‌دار توزیع انواع سوخت از جمله بنزین سوپر در سطح کشور است که این کار بی‌وقفه و طبق روال گذشته ادامه دارد.

وی افزود: کاهش میزان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به دلیل اورهال سبب کاهش میزان توزیع آن شده بود که این موضوع در چرخه تولید بنزین طبیعی است و اکنون به وضعیت عادی بازگشته و بنزین سوپر به‌وسیله نفتکش‌های جاده‌پیما از این پالایشگاه بارگیری و در جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع می‌شود.

کاهی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تولید بنزین سوپر و بنزین یورو4 برعهده شرکت ملی پالایش و پخش است که براساس نیاز کشور و شرایط تولید در پالایشگاه تعیین می‌شود.

نمایش موجودیت‌ها