date_range دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ access_time ۰۳:۴۱:۴۹ ق.ظ

آموزش و پرورش اولویت‌هایش را نمی‌شناسد

آموزش و پرورش اولویت‌هایش را نمی‌شناسد
دسته خبری: جامعه|تحصیل

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش اولویت‌های اصلی را به حاشیه برده، او که از بدنه آموزش و پرورش است باید نگاهش را تغییر داده و بر روی مسائل اصلی و ساختاری بیشتر متمرکز شود.

آموزش و پرورش اولویت‌هایش را نمی‌شناسد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، جبار کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه آموزش وپرورش اولویت‌های خود را نمی‌شناسد، اظهار کرد:‌ هم اکنون مسائلی در اولویت قرار گرفته است که جزو مشکلات اصلی نیست.

وی افزود: مباحثی همچون مافیای کنکور و کوتاه کردن دست آنها از مدارس مهم است اما تا زمانی که کنکور باقی باشد این فضا هم وجود دارد از سوی دیگر این موضوع مشکل اصلی آموزش‌وپرورش نیست و می‌توان با نظارت‌های دقیقتر این نفوذ را کنترل کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به وزیر آموزش و پرورش هم گفته‌ایم اولویت‌های اصلی را به حاشیه برده و او که از بدنه آموزش و پرورش است باید نگاهش را تغییر داده و بر روی مسائل اصلی و ساختاری بیشتر متمرکز شود.

کوچکی نژاد عنوان کرد: هم اکنون مدارس با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه هستند و حوزه پرورشی در انفعال به سر می‌برد، حدود یک سوم مدارس کشور فرسوده هستند و در برخی مناطق مدارس استانداردهای لازم را برای حضور دانش‌آموزان ندارند، مدارس دولتی سرانه‌ای نمی‌گیرند،  بازنشستگی نیروی انسانی و بحران کمبود معلم باعث افت شاخص‌های کیفی در مدارس شده است، معلمان نسبت به وضعیت معیشتی خود ناراضی هستند و انگیزه فعالیت ندارند، وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی مشخص نیست و سند تحول بنیادین به طور ویژه مورد توجه نیست، این مسائل به عنوان مشکلات اصلی آموزش‌وپرورش مطرح هستند.

وی در پایان تاکید کرد: آقای بطحایی باید به مواردی که در برنامه پیشنهادی خود به مجلس ارائه کرده بود، توجه داشته باشد و براساس آنها پیش برود.

تصویرها
آموزش و پرورش اولویت‌هایش را نمی‌شناسد
نمایش موجودیت‌ها