date_range یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ access_time ۰۳:۵۱:۰۰ ق.ظ

محمد باشکوه، زهرا پورامینی تبیین روشی برای یادگیری غیررسمی موثر مدیران و معاونان مدارس متوسطه

محمد باشکوه، زهرا پورامینی تبیین روشی برای یادگیری غیررسمی موثر مدیران و معاونان مدارس متوسطه
منبع خبر: خبرگزاری فارس
دسته خبری: جامعه|تحصیل

هدف از این پژوهش نیز مطالعه و بررسی منابع وروش‌های یادگیری مدیران و معاونان مدارس متوسطه شهرستان اردبیل، به منظور آشنایی با این منابع، ترویج و ارتقا سطح دانش نظری و تجربی در حوزه‌های مدیریتی است.

چکیده

در عصر اطلاعات یادگیری مستمر به عامل ایجاد مزیت رقابتی پایدارتبدیل شده وسازمان‌هایی که زودتر از رقبا یاد می‌گیرند شانس بقای بیشتری دارند. از این رو اکثر سازمان‌ها گرایش بیشتری به یادگیری پیدا کرده و به اهمیت یادگیری آگاه شده‌اند. هدف از این پژوهش نیز مطالعه وبررسی منابع وروش‌های یادگیری مدیران و معاونان مدارس متوسطه شهرستان اردبیل، به منظور آشنایی با این منابع، ترویج وارتقا سطح دانش نظری وتجربی در حوزه‌های مدیریتی است. تحقیق حاضراز حیث هدف کاربردی وابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است (پایایی=0/96). جامعه آماری تحقیق 300  نفر از مدیران و معاونان مدارس متوسطه بوده که 168 نفر  از آن‌ها با استفاده از روش کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند.  داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارspss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد یادگیری از طریق انجام کار بیشترین اهمیت را در بین منابع یادگیری داشته و یادگیری از طریق تعاملات اجتماعی، و آموزش و انتشارات به ترتیب در مراتب بعدی قرار دارند.

کلیدواژه ها: یادگیری رسمی؛ یادگیری غیررسمی؛ مدیران؛ معاونان؛ مدارس متوسطه

نویسندگان:

محمد باشکوه: دانشیار گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی

زهرا پورامینی: کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشگاه تهران

فصلنامه روان شناسی مدرسه - دوره 5، شماره 3 - شماره پیاپی 19، پاییز 1395.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.  محمد باشکوه، زهرا پورامینی تبیین روشی برای یادگیری غیررسمی موثر مدیران و معاونان مدارس متوسطه  

تصویرها
محمد باشکوه، زهرا پورامینی تبیین روشی برای یادگیری غیررسمی موثر مدیران و معاونان مدارس متوسطه
نمایش موجودیت‌ها

آگهی