date_range یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ access_time ۰۲:۴۶:۰۰ ق.ظ

مریم سیف‌اللهی گیلانده، صدرالدین ستاری بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی

مریم سیف‌اللهی گیلانده، صدرالدین ستاری بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی
منبع خبر: خبرگزاری فارس

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل با روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است.

چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل(250 نفر) تشکیل داده‌اند که با استفاده از جدول نمونه‌گیری مورگان و به طور تصادفی حجم نمونه 136 نفر تعیین گردید. داده‌های مورد نیاز با استفاده از سه پرسشنامه فرهنگ مدیریت خطا، فرایند یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی جمع‌آوری گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌های مورد نظر با استفاده  از متخصصان، و پایایی نیز با ضریب پایایی آلفای کرونباخ به ترتیب 0/883 ،0/934 ،0/718 به دست آمد. داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل گردید. نتایج به دست آمده نشان داد بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد و مولفه‌های فرهنگ مدیریت خطا پیش بین معنادار و مثبت یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی می‌باشد.

کلیدواژه ها: فرهنگ مدیریت خطا؛ یادگیری سازمانی؛ نوآوری سازمانی

نویسندگان:

مریم سیف اللهی گیلانده: کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

صدرالدین ستاری: دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل  

فصلنامه روان شناسی مدرسه - دوره 5، شماره 3 - شماره پیاپی 19، پاییز 1395.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.  مریم سیف‌اللهی گیلانده، صدرالدین ستاری بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی  

تصویرها
مریم سیف‌اللهی گیلانده، صدرالدین ستاری بررسی رابطه بین فرهنگ مدیریت خطا با یادگیری و نوآوری سازمانی
نمایش موجودیت‌ها

آگهی