date_range چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ access_time ۰۶:۰۷:۰۰ ق.ظ

حجت‌الله رشید کلویر مقایسه اشتیاق به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در دانش‌آموزان مدارس نو ساخت و قدیم ساخت

حجت‌الله رشید کلویر مقایسه اشتیاق به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در دانش‌آموزان مدارس نو ساخت و قدیم ساخت
منبع خبر: خبرگزاری فارس
دسته خبری: جامعه|تحصیل

هدف از پژوهش حاضر، مقایسه اشتیاق به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در دانش -آموزان مدارس نو ساخت و قدیم ساخت می‌باشد.

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، مقایسه اشتیاق به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در دانش ­آموزان مدارس نوساخت و قدیم ساخت می‌باشد. این پژوهش توصیفی و از نوع علی- مقایسه ای بوده و جامعه آماری آن، شامل کلیه دانش ­آموزان سوم راهنمایی مدارس(نو و قدیم ساخت) شهر اردبیل در سال تحصیلی 1393 می‌باشد. آزمودنی‌های پژوهش شامل 60 نفر از دانش ­آموزان این مدارس بوده که با استفاده از روش نمونه­ گیری خوشه ای چند مرحله ­ای انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها ازمقیاس فرسودگی تحصیلی و اشتیاق به مدرسه استفاده شده است. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش ­آموزان مدارس نو و قدیم ساخت در اشتیاق به مدرسه و فرسودگی تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0/001). این نتایج نشان می ­دهد که  توجه به نوع ساخت مدارس و ویژگی‌های فیزیکی مدارس در میزان علاقه­ مندی، شادابی و پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلیدواژه ها: مدارس نو و قدیم ساخت؛ فرسودگی تحصیلی؛ اشتیاق به مدرسه

نویسنده:

حجت اله رشید کلویر: استادیار گروه معماری، دانشگاه محقق اردبیلی

فصلنامه روان شناسی مدرسه - دوره 4، شماره 4 (پیاپی 16)، زمستان 1394.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.  حجت‌الله رشید کلویر مقایسه اشتیاق به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در دانش‌آموزان مدارس نو ساخت و قدیم ساخت  

تصویرها
حجت‌الله رشید کلویر مقایسه اشتیاق به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در دانش‌آموزان مدارس نو ساخت و قدیم ساخت
نمایش موجودیت‌ها