date_range دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ access_time ۰۹:۲۲:۵۹ ق.ظ
تعداد 1 خبرگزاری دیگر این خبر را منتشر کرده‌اند.

◄ الکترونیکی کردن اخذ عوارض در آزادراه‌ها؛ نیازمند آسیب‌شناسی

◄ الکترونیکی کردن اخذ عوارض در آزادراه‌ها؛ نیازمند آسیب‌شناسی
منبع خبر: تین نیوز

پیشنهاد می‌شود تیمی جدا از تیم اخذ عوارض در مدت حداقل سه ماه این روش را بررسی و آسیب‌شناسی نموده تا با حل مشکلات این سیستم همه‌گیر شود.

دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها، توقف سیستم اخذ عوارض دستی و جایگزینی سیستم پرداخت الکترونیک کامل در آزادراه‌ها را اقدامی در خور توجه دانست اما در عین حال تاکید کرد که برای موفق شدن این طرح شرایط لازم و کافی زیادی مورد نیاز است.

به گزارش تین‌نیوز، خدایار خاشع با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: بدون راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض، امکان تبدیل بزرگراه به آزادراه ( تبصره ۶) میسر نخواهد بود و سرمایه‌گذاری در آزادراه‌های کمربندی و کنارگذر شهرها که ورودی و خروجی متعدد دارند مانند کنارگذرهای کرج، امکان‌پذیر نیست.

او گفت: البته باید در نظر داشت که برای موفق شدن یک طرح شرایط لازم و کافی زیادی نیازست که اگر نباشد ضمن عدم موفقیت طرح، سبب می‌شود که راه‌اندازی مجدد آن طرح در آینده با مقاومت و مشکلات مضاعف روبه‌رو شود که متاسفانه در ایران این امر بارها تکرار شده است.

خاشع افزود: به‌خاطر می‌آورم که معاونت برنامه‌ریزی وقت وزارت راه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ برای راه‌اندازی اخذ عوارض الکترونیک آزادراه‌ها زحمات زیادی کشید و حتی برای همه‌گیر شدن آن از ابلاغ افزایش نرخ عبور آزادراه‌هایی که مجهز به این سیستم نیستند، استفاده کرد.

به گزارش تین‌نیوز، وی با بیان این‌که بعد از هفت سال از ۴۷۱ باجه اخذ عوارض آزادراه در کشور، فقط ۶ باجه آن هم فقط برای اخذ عوارض سواری به این سیستم مجهز شده‌اند، اظهار کرد: اکنون نیز این سیستم دارای برخی مشکلات ساختاری است که بدون آسیب‌شناسی و تصویب قوانین بالادستی به موفقیت نخواهد رسید.

خاشع گفت: پیشنهاد می‌شود تیمی جدا از تیم اخذ عوارض در مدت حداقل سه ماه این روش را بررسی و آسیب شناسی نموده تا با حل مشکلات این سیستم همه‌گیر شود.

نمایش موجودیت‌ها