date_range شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ access_time ۰۷:۲۱:۰۰ ب.ظ

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: حوزه علمیه نماد خودسازی و رفتارهای اخلاقی است/علم فقه مشکل‌ترین دانش دنیا است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حوزه علمیه شاخص و نماد خودسازی و رفتارهای اخلاقی است، تصریح کرد: مردم حوزه های علمیه را به عنوان نماد خودسازی و اخلاق می شناسند.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم افتتاحیه طرح میثاق طلبگی سال ۹۸ مدرسه علمیه اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه با تبریک به نوجوانان و جوانان تازه وارد به کلاس امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: اراده و قدرت تصمیم گیری مهم ترین امر در طلبگی محسوب می شود .

وی به تاثیر اراده و قدرت تصمیم گیری در سه موضوع اشاره کرد و افزود: نخستین اثر اراده و تصمیم گیری برای خودسازی است البته انسان در دانشگاه و سازمان های دیگر می تواند خودسازی داشته باشد اما آنجا که به نام خودسازی در طول تاریخ اسلام مشهود بوده، حوزه های علمیه است .

امام جمعه رشت با بیان اینکه حوزه علمیه شاخص و نماد خودسازی و رفتارهای اخلاقی است، تصریح کرد: مردم حوزه های علمیه را به عنوان نماد خودسازی و اخلاق می شناسند .

فلاحتی به تاثیر خودسازی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: اگر کسی در حوزه علمیه خودسازی نکند بعدا فرد خطرناکی می شود و ضررش به جامعه بیش از نفع او خواهد بود .

وی با تاکید براینکه طلبه باید نیت خود را خالص کند و از درون پاک باشد، بیان کرد: بخشی از آسیب ها در جامعه مربوط به افرادی است که بر سفره امام صادق(ع) نشستند اما خودسازی نکردند .

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه طلبه باید تصمیم و اراده برای خودسازی داشته باشد تا به تربیت برسد، خاطرنشان کرد: اراده دوم طلبه این است که دانش بجوید و عالم شود .

فلاحتی یادآور شد: اگر طلبه در حوزه درس نخواند و به هر مقامی برسد از درون تهی و خالی است .

وی با بیان اینکه طلبه باید اراده جدی برای کسب علم دین و حوزه داشته باشد، اظهار کرد: عده ای تلاش می کنند طلبه ها را نسبت به کتاب های حوزه بی مهر کنند اما کتاب های حوزه همواره پاسخگوی جامعه بوده است .

امام جمعه رشت، علم فقه را مشکل ترین دانش دنیا عنوان کرد و افزود: جامعه امروز و آینده به عالمانی نیاز دارد که دانش حوزه را فرا بگیرد و بتواند با استفاده از دو منبع قرآن و سنت تمام شبهات مربوط به دین را برطرف کند .

فلاحتی با اشاره به اینکه خدمت به بندگان خدا سومین اصل در اراده و تصمیم گیری طلبه محسوب می شود، بیان کرد: اگر طلبه ای اراده برای خودسازی، اراده برای فراگیری دانش دین و اراده برای خدمت به مردم داشته باشد و خود را خالص کند ائمه(ع) به او کمک می کنند و با ورود به جامعه آسیب رسان نیست .


انتهای پیام
نمایش موجودیت‌ها