date_range سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ access_time ۱۱:۵۵:۱۳ ق.ظ

شما نظر بدهید/ برای جلوگیری از تکرار حادثه تخریب در مسکن مهر چه باید کرد؟

شما نظر بدهید/ برای جلوگیری از تکرار حادثه تخریب در مسکن مهر چه باید کرد؟
منبع خبر: خبرآنلاین
دسته خبری: سیاست|دولت

تخریب پروژه مسکن مهر سرپل‌ذهاب در جریان زلزله استان کرمانشاه، سبب شد تا نگرانی‌های بسیاری برای ساکنان مسکن مهر در سایر شهرهای کشور ایجاد شود.

شما نظر بدهید/ برای جلوگیری از تکرار حادثه تخریب در مسکن مهر چه باید کرد؟

به گزارش خبرآنلاین،در نخستین تصاویری که از پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب منتشر شد،آثار تخریب بیش از 80 درصد این پروژه دیده شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور هم عنوان کرد که بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است.

این اتفاق موجب شد تا نگرانی هایی درباره وضعیت مسکن مهر در سایر شهرهای کشور ایجاد شود.به نظر شما برای جلوگیری از خسارت های احتمالی چنین اتفاق هایی در مسکن مهر چه باید کرد؟

شما کاربر محترم خبرآنلاین می توانید،نظرات خود را در بخش دیدگاه ثبت کنید.

 

3535

 

تصویرها
شما نظر بدهید/ برای جلوگیری از تکرار حادثه تخریب در مسکن مهر چه باید کرد؟
نمایش موجودیت‌ها

نظرهای خبر

  • user avatar
    اکبر

    با مسببین که کاری نمی تونن بکنن. پس بهتره تا فاجعه ی دیگه ای رخ نداده زودتر خانه های مسکن مهر تخلیه بشن. مردم که پول تخریب و ساخت مجدد هم که ندارن پس باید یه فکری به حال خودشون بکنن مثلا برن زیر بار قرض یا وام های دیگه تا یه جایی رو اجاره کنن و.... . البته توی محوطه همین ساختمان های مسکن مهر هم می تونن با رعایت فاصله ایمن از ساختمان ها چادر بزنن در غیر اینصورت مسوولیت عواقب بعدی هم به عهده خودشون هست و مسوولین پاسخگو نخواهند بود.

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۰۰:۱۴ ب.ظ
  • user avatar
    علی

    فاجعه برای ایران و مردمان ایران.... این زلزله در منطقه مرزی روی داده بین ایران و کردستان عراق در ایران 12000 واحد مسکونی فاجعه مهندسی ودزدی سازندگان و پیمانکاران و مهندسان است این رقم ویران شده و حداقل 2000 نفر انسان کشته شده اندبه امارهای پوشالی اینها توجه نکنید دران طرف مرز در کردستان عراق زیر 10 نفر انسان از بین رفتند خسارت خانه بسیار کمتر ازا یران بوده و منطقه کم جمعیتی هم نبوده واقعا چه بر سر مردم ایران امده که دزدی و سرهم کلاه گذاشتن عادت شده برای اغلب مشاغل؟؟؟؟؟ بجای عزاداری و تسلت بازی و عوض کردن تصاویر پروفایلها ، یک اندیشه ای باید کرد که چگونه از منجلاب اخلاقی و دزدی و فساد میشه بیرون امد؟؟؟؟ این ساختمان رو یک ایرانی نظارت کرده یک پیمانکار ایرانی ساخته و ،،،، پس کار ا

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۱۰:۱۴ ب.ظ
  • user avatar
    شمس تبریزی

    خبرآنلاین، بحث مسکن مهر و غیر مهر نیست. اینقدر نگو مسکن مهر. بقیه مسکن هایتان هم در همین مایه است. یه سوال میپرسم. آیا دوست دارید مسکن ژاپنی داشته باشید یا نه؟ اگر دوست دارید باید درآمد سرانه تان برابر با درآمد سرانه ژاپن باشه. تفاوت مسکن شما با مسکن ژاپن مثل تفاوت درآمد سرانه تان با درآمد سرانه آنهاست. نمی شود با این سرانه ای که دارید بخواهید مسکن امن آنها را داشته باشید. نمیشود پول پراید را بدهی اما بخواهی بنز سوار بشوی. باید کار کنید به طوری که از فرط کار زیاد مثل ژاپنی ها خودکشی کنید نه اینکه از بی کاری در مترو دست به خود کشی بزنید. سعی کنید خود کشی تان برای امر مقدسی چون کار زیاد و استراحت کم باشد تا مسکن خوب داشته باشید. آدمهای تنبل سزاوار مسکن ناامن هستن.

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۲۵:۰۱ ب.ظ
  • user avatar
    حامد

    شما دلتون خوشه و نفستون از جای گرم درمیادکه خدا کنه همش اینطور باشه ‌ اما اصلا سئوال تون بی جا و بیهوده است . مگه مردم بیچاره ایی که از نداری رفتن مسکن مهر ساکن شدن راه دومی دارن که انجام بدن یا همین تهران که احتمال خطرش خیلی خیلی بیشتره کسی کاری میکنه یا کاری از دست کسی بر میاد . .. پس اصلا سئوال غلطه و بی فایده

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۱۹:۳۲ ب.ظ
  • user avatar
    امیر

    1 قوانین نظام مهندسی بازنگری شود 2 از آجر های ضد زلزله استفاه گردد 3 در هنگام ساخت مثل روش قدیم ساختمان سازی ، دیوار چیده شود و بعد ستون ها وکلاف ها با اتصال به دیوار ، آرماتور بندی و بتن ریزی شوند مهم 4 مسکن هایی که دیوار آنها از گچ و کاغذ ساخته شده شناسایی و باز سازی شود .

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۱۲:۲۳ ب.ظ
  • user avatar
    بی نام

    تنهاراهش اینه که ازآقای سپنتانیکنام نماینده محترم شورای شهریزدهمگی خواهش کنیم بیایندبادستهای شفابخششان تمام ساختمانهای مهررالمس کنندمقاوم سازی میشود،دریزدهمه رای دهندگانشانشان براین عقیده اند،امتحانش بیضررنیست.

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۲:۵۸:۲۵ ب.ظ
  • user avatar
    حسن

    تو چادر زندگی کرد.

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۴۳:۰۱ ب.ظ
  • user avatar
    جنگلبان

    من خودم در کوران ساخت و ساز این ساختمانها در کل کشور بودم وقتی که شما پیمانکار مجبور کنی که ساختمانی که حداقل قیمت تمام شده آن برای هر متر مربع 300 هزار تومان است را با متری 220 هزار تومان و زمان استاندارد 18 ماه را در 9 ماه تمام کنید چه انتظاری از مقاومت بنا دارید اون وقت باید مثلا از گچ کردن ساختمان و تزئینات داخلی گذشت. ساکنین خانه می توانند گچ کاری را بعدا انجام دهند ولی مقاوم سازی را به سختی می توان بعد از ساخت انجام داد و هزینه ی آن بسیار بالاست. در آلمان همیشه اصل بر مقاوم ساختن است. این اصل که ایستگاه مترو سیمانی است، خانه های بعد از جنگ جهانی چند دیوارشان که بتنی است و گچ نشده که حالا مد هم شده، در خیلی جاها سقف کاذب نمی زنند، مثلا از 6 طبقه کتابخانه فقط هم کف سقف کاذب دارد و جاهایی که خیلی در معرض دید اند، در طبقه های بالای کتابخانه می توان لوله های آبپاش اطفای حریق خودکار را دید ولی برای سقف کاذب هزینه نکرده اند و... ولی از مقاوم سازی و گماردن درب و پله خروج اضطراری نمی گذرند. به جای این نمای مسکن مهر نمی شد سیمان به کار برد که اینطور نریزد؟

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۲:۴۶:۳۴ ب.ظ
  • user avatar
    بی نام

    اون وقت باید مثلا از گچ کردن ساختمان و تزئینات داخلی گذشت. ساکنین خانه می توانند گچ کاری را بعدا انجام دهند ولی مقاوم سازی را به سختی می توان بعد از ساخت انجام داد و هزینه ی آن بسیار بالاست. در آلمان همیشه اصل بر مقاوم ساختن است. این اصل که ایستگاه مترو سیمانی است، خانه های بعد از جنگ جهانی چند دیوارشان که بتنی است و گچ نشده که حالا مد هم شده، در خیلی جاها سقف کاذب نمی زنند، مثلا از 6 طبقه کتابخانه فقط هم کف سقف کاذب دارد و جاهایی که خیلی در معرض دید اند، در طبقه های بالای کتابخانه می توان لوله های آبپاش اطفای حریق خودکار را دید ولی برای سقف کاذب هزینه نکرده اند و... ولی از مقاوم سازی و گماردن درب و پله خروج اضطراری نمی گذرند. به جای این نمای مسکن مهر نمی شد سیمان به کار برد که اینطور نریزد؟

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۳:۴۶:۳۴ ب.ظ
  • user avatar
    فربد

    بنظر من باید برای مسئولین کلاس وآموزش شهرداری وکشورداری را در هر سن ومقطعی که هستند بااستادان بنام و متعهد برگزارکرد . و برای آنها آزمون ونمره درنظرگرفت تا با تصمیمات احساسی و صرفا بدون مطالعه پول وجان مردم را به خطر نیازند .

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۱۴:۱۶ ب.ظ
آگهی