date_range چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ access_time ۰۶:۱۵:۰۰ ق.ظ

عکس/ آناناس 100 هزار تومانی!

عکس/ آناناس 100 هزار تومانی!
منبع خبر: مشرق

قیمت آناناس در ژاپن در حدود 100 تا 120 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار مشرق ؛ بدلیل ظرفیت محدود ژاپن برای تولید انواع میوه، قیمت میوه در این کشور نسبت به سایر مواد غذایی گران‌تر است. مثلاً یک عدد انبه درجه یک تا معادل ۵۰۰ هزار تومان است. البته این عدد برای خود ژاپنی‌ها و نسبت به درآمد آنها تا این حد عجیب نیست، اما ارزان هم نیست. به همین دلیل، میوه‌هایی مثل سیب، موز، انبه و … را دانه‌ای خریداری می‌کنند، نه کیلویی! البته میوه‌هایی مثل طالبی یا هندوانه نیز، در برش‌های کوچک بسته‌بندی و فروخته می‌شود. قیمت آناناس هم در حدود ۱۰۰۰ ین (۱۲۵ هزار تومان) یا بسته به اندازه آن، کمی کمتر / بیشتر است.

عکس/ آناناس 100 هزار تومانی!

تصویرها
عکس/ آناناس 100 هزار تومانی!
نمایش موجودیت‌ها
نظرهای خبر

  • user avatar
    م. ناظر

    قال وزیر الطاقة و القدرة!: مردم چین با یک وعده غذا سیر میشوند. قلت خودم: مردم ایران با یک وعده گول میخورند نتیجه فلسفی_ بزودی پیاز سیب زمینی و نان را هم به اسم ارزآوری از حلقوم مردم بیرون میکشند آناناس که هیچ خیار را هم باید دانه‌ای پنجا‌ه‌هزار تومان نگاه کنیم! ارز حاصله را صرف واردات اسباب و وسائل قرتیبازی و هرزگی و پورشه و بنز خواهند کرد. تا باد چنین بود

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    پس مردم نتیجه می گیریم کشور ما خیلی خوبه و گل و بلبله!

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۳۶:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    ربطی به درآمد سرانه نداره کلا با مالیات کالا را گران به مصرف کننده میرسانند وگرنه چرا یک ژاپنی موز را دانه ای میخرد همان موزی که ما هم به دلار میخریم برای آنان هم همین نرخ است ولی تا چهار برابر نرخ دلاری آن به مصرف کننده میرسد حالا اینکه این مالیات ها را درست خرج کشور میکنند امری است جدا است ولی پذیرش مردم هم امر دیگری است

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    آقا طوری نوشتین صد هزار تومان انگار اینجا کیلویی هزار و پانصد تومانه

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۴:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    حقوق کارگر یا معلم یا استاد دانشگاه در ژاپن چقدر است؟؟؟!!

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۰۲:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    حقوق کارگر اونجا بعد کسر مالیات حدود 2 هزار دلاره یعنی 26 میلیون با این حقوق میشه حدود 200 آناناس خرید 200 آناناس در ایران میشه 4حدود میلیون تومان

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۴۰:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    درامدشونم بگو مشرق جان میخوای بگی همه جا گرونه فقط ایران اینجوری نیست عزیزم مرد باشید فرزندانتون رو فرستادین کشورهای خارجی با پول بیت المال چشمانتون رو خدا بسته

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۰۳:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    بیدار شو عزیزم

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    جا داره چیزهای دیگر مثل میزان حقوق کارگر، سطح رفاه، کارایی سیستمهای اجتمایی، میزان فساد و رشوه خواری، کارامدی دستگاههای دولتی، سرانه درامد ناخالص ملی و خیلی فاکتورهای دیگر هم به مقایسه بگذار. امروزه ما شاهد خیلی مقایسه ها و قیاسهای احمقانه از طرف وزیر، وکیل و رسانه ها هستیم.

    چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۰۰:۰۰ ق.ظ
  • user avatar

    فرمایش دیگه نداری... معلوم تو دلالی ...خجالت بکش