date_range شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ access_time ۰۵:۱۸:۰۰ ب.ظ

آیت‌الله مقتدایی: حمله به دولت در شرایط فعلی مخالف اسلام، رضای پروردگار و نظر امام زمان (عج) است/ منظور آیت‌الله مقتدایی از حمله به دولت چیست؟

آیت‌الله مقتدایی: حمله به دولت در شرایط فعلی مخالف اسلام، رضای پروردگار و نظر امام زمان (عج) است/ منظور آیت‌الله مقتدایی از حمله به دولت چیست؟
منبع خبر: رجانیوز
دسته خبری: سیاست|دولت

حال نکته قابل توجه اینجاست که چه‌طور می‌شود نقد کارگزاران در حکومت مهدوی جایز باشد اما نقد رئیس‌جمهور و سایر کارگزاران دولت در شرایط فعلی که حکومت معصوم (ع) هم نیست مخالفت با اسلام، رضای خدا و نظر امام زمان (ع) باشد مگر آنکه منظور ایشان از حمله، چیزی جز انتقاد و یادآوری نکات فنی و تخصصی باشد که اگر رعایت می‌شد این پس‌رفت‌ها را برای کشور به ارمغان نمی‌آورد. در این صورت هم لازم است منظور ایشان از حمله و رفتارهای صورت گرفته‌ای که مخالفت با اسلام و نظر امام زمان (عج) دانسته‌اند مشخص و تبیین شود.

گروه سیاسی -رجانیوز: پس از خروج آمریکا از برجام و افزایش انتقادات علیه دولت، آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایلنا حمله و مخالفت با دولت در شرایط فعلی را مخالف اسلام، مخالف رضای پروردگار و مخالف نظر امام زمان (عج) دانسته اند. 
 
آیت الله مقتدایی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه حمله مخالفان داخلی دولت آقای روحانی به شخص رئیس جمهور و آقای ظریف وزیر خارجه به بهانه برجام و خروج آمریکا از آن را چگونه می‌بینید؟ گفت: قطعا حمله به دولت آقای دکتر روحانی، در شرایط فعلی، یک حرکت مخالف اسلام، مخالف رضای پروردگار و مخالف نظر امام زمان (عج) هست. 
 
آنچه که باید مشخص شود این است که منظور آیت الله مقتدایی از حمله به دولت روحانی پس از وقایع اخیر چیست ؟ آیا نقدها و یادآوری هایی را که کارشناسان و دلسوزان کشور طی این پنج سال متذکر می شدند و حال پس از شکست جریان غربگرا در مذاکره با طرف غربی بازهم طرح می کنند حمله نامیده اند؟ اگر پاسخ مثبت باشد خود ایشان قبلا این مبنا را غلط دانسته و رد کرده اند. 
 
آیت الله مقتدایی در واکنش به سخنان رییس جمهور در موضوع نقد معصوم طی مصاحبه ای با ایسنا گفته بود: 
 
در یک حکومت اسلامی که امام عصر(عج) و امام معصوم حاکم است، در آن حکومت می شود نقد کرد؛ و قطعا می شود نقد کرد؛ کما این که در زمان حکومت امیرالمؤمنین امام علی(ع) می آمدند و به والی و استاندار حضرت ایراد می کردند و می گفتند استاندار شما چنین و چنان کرد و امیرالمؤمنین(ع) هم پس از بررسی، وقتی می فهمیدند کار اشتباهی از سوی آن استاندار سر زده، او را عزل می کردند؛ این نقدها پذیرفته می شد و بر طبق آن عمل می کردند.در حکومت امام زمان(عج) هم، نقد امکان پذیر است؛ نقد مسئولین و خدمتگذاران و کارگزاران نظام می شود، تا اشکالات رفع شود اما بازهم نباید فراموش کنیم که نقد خود معصوم جایز نیست، چون فعل معصوم و قول معصوم، حجت و مطابق با حکم الهی است که آن قابل نقد و ایراد نیست؛ اما در حکومت اسلامی، و در همین حکومت اسلامی خودمان که امروز وجود دارد، باید نقد باشد؛ نقد آموزنده و نقدی که حل مشکلات و رفع نواقص شود، و اگر ایرادهایی در جاهایی هست، بتوانند رفع کنند. بنابراین نقد بجا و نقد به مورد باید باشد، چرا که آموزنده و اصلاح کننده است و البته نقد هر کسی غیر از معصوم؛ چون فقط معصوم است که فعلش مطابق با حکم واقعی خداست و قولش مطابق با حکم پروردگار، و آن قابل نقد نیست، اما هر کسی غیر معصوم، قابل نقد است.
 
حال نکته قابل توجه این جاست که چه طور می شود نقد کارگزاران در حکومت مهدوی جایز باشد اما نقد رییس جمهور و سایر کارگزاران دولت در شرایط فعلی که حکومت معصوم(ع) هم نیست مخالفت با اسلام، رضای خدا و نظر امام زمان(ع) باشد مگر آنکه منظور ایشان از حمله، چیزی جز انتقاد و یادآوری نکات فنی و تخصصی باشد که اگر رعایت می شد این پس رفت ها را برای کشور به ارمغان نمی آورد. در این صورت هم لازم است منظور ایشان از حمله و رفتارهای صورت گرفته ای که مخالفت با اسلام و نظر امام زمان(عج) دانسته اند مشخص و تبیین شود.
نمایش موجودیت‌ها