date_range سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ access_time ۰۲:۳۱:۰۰ ب.ظ
تعداد 2 خبرگزاری دیگر این خبر را منتشر کرده‌اند.

ناوگان حمل بار شرکت‌های اروپایی جایگزین کامیون‌های چینی شود

ناوگان حمل بار شرکت‌های اروپایی جایگزین کامیون‌های چینی شود
منبع خبر: خبرخودرو

به گزارش خبرخودرو، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور گفت: خوشحالیم که یک عزم و اراده محکم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حل و فصل مشکلات رانندگان و کامیونداران عزیز به وجود آمده است.

ناوگان حمل بار شرکت‌های اروپایی جایگزین کامیون‌های چینی شود

به گزارش خبر خودرو ، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور گفت: خوشحالیم که یک عزم و اراده محکم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حل و فصل مشکلات رانندگان و کامیونداران عزیز به وجود آمده است.

احمد کریمی در حاشیه جلسه نمایندگان کامیونداران و انجمن‌های صنفی رانندگان صنعت حمل و نقل جاده‌ای که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با تاکید بر مثبت بودن این جلسات اظهار داشت: پس از دستور وزیر راه و شهرسازی بابت تشکیل کارگروه، جلسات متعددی را تشکیل دادیم که این یک اتفاق مثبت است.

وی افزود: در این جلسات بخش درون‌سازمانی آن که مربوط به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی بود به خوبی در حال انجام است و با جدیت دنبال می‌شود. براساس اطلاعاتی که موجود است این مساله هم در استان‌ها و هم در مرکز به عنوان متولی بخش حمل و نقل‌جاده‌ای کشور در حال پیگیری است.

کریمی گفت: در بحث فراسازمانی هم بحث مشکلاتی است که رانندگان و کامیونداران در این صنعت با سازمان تامین اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث تامین لاستیک و قطعات دارند که واقعا شرایط سختی را سپری می‌کنند. در بحث تامین اجتماعی درخواست‌ها و مطالبات رانندگان با محوریت سازمان راهداری و دعوت از سازمان‌های مذکور در حال انجام است.

دبیر کانون انجمن‌های صنعتی کامیونداران کشور ادامه داد: در جلسه روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، بررسی و مروری بر عملکرد کارگروه‌ها در گذشته صورت گرفت و توسط نمایندگان صنف گزارش داده شد. آقای آخوندی هم به مباحث گوش داده و دستورات لازم را به زیرمجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دادند تا حل مشکلات با سرعت بیشتری انجام بگیرد. جلسه امیدوار کننده‌ای بود و امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته یک نتیجه خوب عاید رانندگان کشورمان شود.

کریمی با اشاره به بحث بیمه تکمیلی که یکی از مطالبات رانندگان بود و با مدیریت صورت گرفته قرار است بدون پرداخت هزینه رانندگان و خانواده‌شان شامل بیمه تکمیلی شوند، درخصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: درخصوص عرضه و تقاضا و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل جلساتی را با دکتر نوبخت و معاون سازمان برنامه و بودجه داشتیم که یک بحث تخصصی در سازمان برنامه و بودجه است. قرار شد که مفاد فرآیند نوسازی در اختیار انجمن‌ها و کانون‌های صنفی قرار بگیرد و با گرفتن نقطه نظرات و اعمال آنها این مساله مدیریت شود.

وی افزود: با توجه به اینکه فرآیند نوسازی در گذشته موفق نبوده است و متاسفانه یکی از دلایل آن بالا بودن تعداد ناوگان ما نسبت به بار موجود بوده است که این مساله که فقط توسعه ناوگان را دنبال می‌کردیم باعث شده توفیقی درنوسازی نداشته باشیم. این رویه قرار است تغییر پیدا کرده و همزمان با موضوع توسعه، بحث جلوگیری از توسعه بی‌‌برنامه ناوگان هم مدنظر است که با ابلاغ بخشنامه و هماهنگی‌ها با مراجع ذی‌ربط این اتفاق خواهد افتاد.

دبیر کانون انجمن‌های صنعتی کامیونداران کشور در این خصوص ادامه داد: از لحاظ کیفی یکی از مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد و در جلسات متعددی هم آن را مطرح کردیم آنکه نوسازی بخشی از ناوگان حمل بار کشور توسط خودروهای بی کیفیت چینی انجام شده است. متاسفانه در سال ۱۳۸۴ عمدتا دو شرکت خودروساز بحث نوسازی را به شکل توسعه ناوگان ایجاد کردند و حجم عظیمی از کشنده های بی کیفیت چینی وارد شد اما در حال حاضر خوشبختانه موضوع بحث، توسعه ناوگان نبوده و تنها بحث نوسازی آن با استفاده از ناوگان شرکتهای سازنده اروپایی است.

کریمی در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر در ساختار حمل و نقل و اصلاح آن که وزیر راه و شهرسازی هم نگاه ویژه‌ای روی این موضوع دارند، گفت: در دنیا ساختار حمل و نقل به این شکل نیست که در ایران وجود دارد. در حال حاضر ما ۴۰۰ هزار ناوگان در بخش حمل و نقل به صورت فعال داریم که باید با یک مدیریت واحد اداره شوند.

وی افزود: در گذشته یکسری سیاست‌های ناکارآمد در سازمان راهداری مشکلاتی را ایجاد کرد. یکی از این سیاست‌های غلط که در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در صدد اصلاح آن است، بحث افزایش تعداد شرکت‌های حمل و نقل بود. جایی که معتقد بودند هرچه این شرکت‌ها بیشتر باشد رقابت بیشتر خواهد شد در صورتی که این یک رقابت کاذب با سرمایه کامیونداران است.

وی افزود: وقتی برای شرکت حمل و نقلی که در روز سه تا چهار بارنامه صادر می‌کند، صرفه اقتصادی نداشته باشد به جای ۸ درصد کمیسیون قانونی، ۲۰ تا ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند. این ساختار باید اصلاح شود و اجزای حمل و نقل در جایگاه اصلی خودشان تعریف شوند. در این زمینه باید وظایف و تکالیف هریک از اعضای حمل و نقل هم مشخص شده تا به نحو احسن کارها پیگیری شود. خوشبختانه دکتر آخوندی از این مساله استقبال کرده و در این زمینه دستورات لازم را به معاون خودشان آقای حسن‌نیا برای پیگیری داد.

کریمی در پایان گفت: قطعا این‌طور نیست که به خاطر یکسری اعتراض صورت گرفته مطالبات خودمان را عنوان کنیم اما حالا خوشبختانه بهتر از قبل با یک عزم جدی به مشکلات توجه می‌شود. خوشحالیم که یک عزم و اراده محکم از سوی وزارت راه و شهرسازی و مجلس برای حل و فصل مشکلات رانندگان و کامیونداران عزیز به وجود آمده است که جای تشکر دارد.

تصویرها
ناوگان حمل بار شرکت‌های اروپایی جایگزین کامیون‌های چینی شود
نمایش موجودیت‌ها