date_range سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ access_time ۰۹:۳۲:۳۶ ق.ظ
تعداد 3 خبرگزاری دیگر این خبر را منتشر کرده‌اند. گراف تشابه

نرخ‌های جدید اینترنت غیرحجمی اعلام شد + جدول قیمت

نرخ‌های جدید اینترنت غیرحجمی اعلام شد + جدول قیمت
منبع خبر: ایران جیب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دو روز گذشته مصوبه «اینترنت غیرحجمی» را به سرانجام رسانید و نرخهای اینترنت بدون حجم را تصویب کرد.

حال با گذشت دو روز از این مصوبه، محمد جواد آذری جهرمی؛ مصوبه جدید سرویسهای پرسرعت غیر حجمی را بر طبق جدول زیر اعلام کرد و ذکر چند نکته را ضروری دانست.

1. این تعرفه سرویسهای غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین 18 شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد؛ شرکتها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند که طبیعتا فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.
2. این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها مؤظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.
3. در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین‌الملل لحاظ شود.
4. تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.
5. تاکید مجدد می‌شود که این تعرفه صرفا برای دسترسی ثابت است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از همه عزیزانی که با اشتراک نظرات ما را در تدوین و تصویب این نظام جدید تعرفه یاری کردند تشکر می‌کنم؛ اطلاعات بیشتر را امروز سازمان تنظیم مقررات و فناوری اطلاعات به اطلاع عموم مردم شریف کشورمان خواهند رساند. / تسنیم

نرخ‌های جدید اینترنت غیرحجمی اعلام شد + جدول قیمت

نمایش موجودیت‌ها

نظرهای خبر

  • user avatar
    شاهین:

    با رعایت منصفانه ؟ خب این شد همون محدود که طرف بعد مثلا 12 تا 16 گیگ سرعتش رو انقدر کم میکنید که حتی یک پیج به سختی باز میشه این کجا نامحدود هست ؟

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۱۲:۰۰ ق.ظ
  • user avatar
    حمید:

    بجای تعرفه های الکی و سقف نامحدود اینترنت بیایید ترا بخدا تعداد نگهبانها را نا محدود کنید تا مردم بیشتر توی صف نایستند . بخدا مردم گناه دارند خیلی معطل صف میشوند .

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲:۰۹ ق.ظ
  • user avatar
    t:

    اینا چیزیو تصویب کردن ک فقط خودشون میفهمن چی نوشتن. البته استید زبان فارسی و مترجمان اینگونه ترجمه کردند:قراره پدر ملتو دربیاریم،ملت خودتونو آماده کنید

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۳۸:۱۵ ق.ظ
  • user avatar
    مجتبی:

    با پایه حقوق230دلار درماه اینترنت خیلی بی کیفیت تر و کم سرعت تر و گرونتر از کشورهای با پایه حقوق2.3هزار دلار میخریم.اونا اینترنتشون نامحدود واقعی و ارزونتر و سریعتره.اینجا حجمی و کم سرعت از همه گرونتره.ایرانی بیدار شو اینا یا سواد ندارن یا فهم ندارن یه قانون و تصویب کنن. آخه مصرف منصفانه چیه که گذاشتی !!!!؟؟ مگه چندتا شرکت ارائه دهنده اینترنت هست ؟؟؟ کافیه باهم یه سقف حجم و هماهنگ کنن که باز قیمت مثل قبل یا حتی بیشتر بشه ... نصف اینترنت کشور هم دست مخابراته که دولتیه !!! کشوری که کارهای بزرگ به آدم های کوچک سپرده شود و برعکس، فاتحش خوندس. فضای رقابتی به نفع مصرف کننده؟ آدم خندش میگیره از این حرفا تو ایران فضاهای رقابتی همون اولش تبدیل میشن به مافیای رفاقتی و مردم رو با تمام قدرت تلکه میکنن این که خیلی گرونتر شد.اقا جان مارا به خیر تو امید نیست شر مرسشان-من اینترنت 8 مگ رو از های وب یکساله با 360 گیگ ترافیک خریدم 250 تومن که میشه ماهی 30 گیگ که عمرا تموم بشه و عملا نامحدوده.حالا با این طرح باید 600 تومن بدم.یعنی چی اخه؟؟؟؟ نامحدود با سقف مصرف منصفانه!! اینا به چه زبونی صحبت میکنن؟ به زبان فارسی خودمون میشه همون اینترنت محدود. مردم رو گیر آوردن. برام مثل روز روشنه که الان که اینترنت حجمی دارم با سرعت 8 و ماهانه 50گیگ حجم آزاد میخرم، هزینه کمتری نسبت به چیزی که میخوان بدن پرداخت میکنم. نهایت بیان 8 مگ بدن با حجم منصفانه! ماهانه 5 گیگ. به این نمیگن منصفانه، میگن زورکی. منصفانه اینه که مصرف شما بصورت مستمر کنترل بشه و اگر میزان پهنای باند اشغالی شما از یک زمانی مشخص و اندازه مشخص فراتر رفت، اونو محدود کنن. نه اینکه حجمتون رو ببندن. مسخره بازیه وقتی اتحادی نباشه و هرکاری که میکنن هیچی نگیم و اعتراضی نکنیم و مث پراید با وام 25 میلیونی بریم با به به و چه چه بخریم بهتر از نمیشه دیگه... از ماست که بر ماست... دوستان من خودم شرکت اینترنت دارم در یک کلام براتون این مصوبه را خلاصه میکنم،مفهوم این حرف اینه از این به بعد اینترنت با سرعت کمتر و قیمت بالاتر باید بخرید،الان مشترکی که میاد اینترنت با سرعت 16 مگ یکساله میگیره کمتر از 20درصدشون بطور میانگین ماهی 30 هزارتومن یا بیشتر مصرف حجمی اینترنت دارند ولی الان باید اون 80درصد هم اقلا ماهی بیست هزارتومن بابت اینترنت اونم با سرعت 512 بدن،با یه حساب سر انگشتی همه این وسط متضرر میشن،چه اونی که مصرف بالا داره و طبیعتا سرعت بالا میخواد و چه اونی که اینترنتش فقط به دستگاه کارتخوان وصله و سالی 10گیگ هم مصرف نداره که قبلا در سال 20-30 هزارتومن بابت اینترنت پرداخت می کرده اینا چیزیو تصویب کردن ک فقط خودشون میفهمن چی نوشتن. البته استید زبان فارسی و مترجمان اینگونه ترجمه کردند:قراره پدر ملتو دربیاریم،ملت خودتونو آماده کنید شرکت ارائه دهنده سرویس ADSL تلفنی تماس گرفت و از سرویس جدید خود که بصورت جشنواره است ( هفته گذشته ) یک سرویس یکساله با 24 مگ را پیشنهاد داد که 50 هزار تومان که از سرعت و کیفیت و اطلاعات بیشتر در سایت وجود نداشت که نمی دانم این سرویس را تا یکسال را باید تحمل کنم و در صورت استفاده از حجم باید دوباره هزینه کنم و بخرم . این که نامحدود حساب نمیشه بازم باید حجم بخرم . بهتر بود توضیحات کامل از این سرویسها توسط شرکتهای ارائه خدمات توضیح داده شود .

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۴۲:۴۴ ق.ظ
  • user avatar
    مشتری ADSL:

    شرکت ارائه دهنده سرویس ADSL تلفنی تماس گرفت و از سرویس جدید خود که بصورت جشنواره است ( هفته گذشته ) یک سرویس یکساله با 24 مگ را پیشنهاد داد که 50 هزار تومان که از سرعت و کیفیت و اطلاعات بیشتر در سایت وجود نداشت که نمی دانم این سرویس را تا یکسال را باید تحمل کنم و در صورت استفاده از حجم باید دوباره هزینه کنم و بخرم . این که نامحدود حساب نمیشه بازم باید حجم بخرم . بهتر بود توضیحات کامل از این سرویسها توسط شرکتهای ارائه خدمات توضیح داده شود .

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۳۸:۱۵ ق.ظ
  • user avatar
    جامعه شناس:

    انقدر که به فکر گسترش اینترنت و فضای مجازی هستید به فکر فرهنک سازی و آموزش سواد رسانه ای هستید که امروز فاجعه به بار اورد تو کشور

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۴۳:۵۱ ق.ظ
  • user avatar
    مهندس:

    وجود "" حد مصرف منصفانه "" یعنی غیر عملیاتی و بی فایده بودن این تعرفه.... بند غیر حجمی و ترافیک منصفانه در تناقض است من واسه مصرف خودم را حساب کردم , دیدم قیمتش فرقی نمی کنه

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۵۳:۲۲ ق.ظ
  • user avatar
    آریا شاهین:

    "این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها مؤظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه خواهند بود"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به خداوندی خدا ارائه این نوع اینترانت محصورکننده در قرن 21 مصداق بارز نقض حقوق بشره!!!مصرف منصفانه اقلا ماهی 100 گیگ نه 20-15 گیگ عزیزم با ینترنت 128 یاهو رو بخوای باز کنی 5دقیقه طول می کشه عملا یعنی از سقف که گذشتی اینترنت نداری این 128 کیلو بیت بر ثانیه هست،یعنی 128 باید تقسیم به 8 کنی تا بشه اون چیزی که تو کامپیوتر میبینی به عنوان سرعت، که میشه حدود 16 کیلو بایت!!!!!!

    سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۵۵:۵۵ ق.ظ
  • user avatar
    احمد:

    باز هم در جهت منعت شرکت هایی که خصولتی هستن الان من اینترنت 8 مگ دارم با یک حجمی که کارم رو راه میندازه ماهی بیست تومن نهایت حجم کم آوردم 10 گیگ میرم 10 تومن