date_range پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ access_time ۰۶:۰۰:۰۰ ب.ظ

نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون

نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
منبع خبر: زومیت

دوج دیمون یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای موجود است که با قیمتی کمتر 90 هزار دلار عرضه می‌شود. عملکرد این خودروی عضلانی در مسیر مستقیم، فراتر از هر خودروی دیگری در دنیا است.

دوج دیمون (Demon)، سریع‌ترین خودروی جاده‌ای و تولید انبوه جهان است که در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در مسیر درگ ۴۰۰ متر هم سریعترین خودروی دنیا محسوب می‌شود؛ دیمون، پرقدرت‌ترین خودروی تولید انبوه با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل است. اما علاوه بر این رکوردها، دیمون اولین خودروی تولید انبوه است که، تک چرخ (دو چرخ) هم می‌زند! بدون شک مدیران بوگاتی ، باید موارد جدیدی را در محصولات آینده‌ی خود در نظر بگیرند.

نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون

قطعاً اگر فرصت داشته باشید تا یک روز را با دیمون بگذرانید، چند ست لاستیک باید به همراه داشته باشید، چرا که آن روز، سراسر صرف دود کردن تایرها صرف می‌شود. بنابراین، بنظر می‌رسد که بهترین مکان برای دیمون، پیست درگ باشد. دیمون محصول کشوری است که طرفداران درگ بسیاری در آن وجود دارند. در واقع عجیب است که، ساخت یک خودروی جاده‌ای مخصوص درگ، در آمریکا تا به امروز، عملی نشده بود. دیمون دقیقا همین خودرو است. یک دوج چلنجر هلکت، که به‌طور ویژه‌ای بهینه سازی شده است، و نهایت جاه‌طلبی آن، پیمودن مسیر درگ است.

تیم کانیسکیس ، رئیس بخش برندهای خودروهای سواری فیات-کرایسلر  (FCA) در آمریکای شمالی، می‌گوید:

هدف ما از همان روز اول شروع طراحی دیمون، ساخت خودروی جاده‌ای بود که در خیابان به راحتی نمایش درگ را پیاده سازی کند و در ۹ ثانیه مسیر ۴۰۰ متری را طی کند.

نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون

بنظر می‌رسد که هدف ساخت دیمون کاملا روشن بوده است؛ طی کردن مسیر ۴۰۰ متری زیر ۱۰ ثانیه و البته تک چرخ زدن! دیمون، واقعا یک خودروی ساده و صادق است. برای مثال، مک‌لارن 720S، در زمان ۱۰.۲ ثانیه مسیر ۴۰۰ متری را طی می‌کند، اما دیمون، در زمان ۹.۶ ثانیه.

دیمون حدود دو تن وزن دارد، اما با وجود ۸۴۰ اسب بخار قدرت، ۱۰۴۵ نیوتن‌متر گشتاور و تایرهای مخصوص درگ، از پس این وزن برمی‌آید. با پرداخت ۸۴ هزار و ۹۹۵ دلار دیمون از آن شما خواهد بود؛ اما اگر یک دلار بیشتر بپردازید، پکیجی شامل چرخ‌های باریک و کوچک برای جلو، کنترلر موتور که بر اساس سوخت مخصوص مسابقه تنظیم شده است، لوح مخصوص مشخصات خودرو در داشبورد، و تمام قطعات مورد نیاز هم، نصیب شما خواهد شد. بدون پرداخت یک دلار اضافی و دریافت این پکیج، فقط ۸۰۸ اسب بخار قدرت و ۹۷۲ نیوتن‌متر گشتاور، و قابلیت شروع به حرکت با شتاب مناسب را خواهید داشت؛ اما با پکیج یک دلاری و استفاده از بنزین ۱۰۰ اکتان، شاید بتوانید به رکورد گینس تک چرخ، نزدیک شوید.

نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون

اما آیا می‌دانید بهترین تمرین و آب‌بندی برای دوج دیمون چگونه است؟ هر جایی که توقف کردید، پدال ترمز را فشار داده و نگه دارید، دو پدال پشت فرمان را همزمان نگه دارید، بین دور موتور ۹۵۰ تا ۲۳۵۰ گاز دهید، پدال گاز را ثابت نگه دارید و پدال ترمز را رها کنید، محکم بشینید و پدال گاز را تا آخر فشار دهید ...

شاید فکر می‌کنید که این‌کار برای جعبه دنده و بطور کلی برای خودرو مناسب نیست، اما اشتباه می‌کنید. تیم مهندسی دوج هدف از طراحی دیمون را همین کار می‌داند. در تست دیمون، بدون حتی تعویض یک قطعه (البته به جز تایر)، ۵۵۰۰ بار استارت درگ انجام شد و هیچ مشکلی پیش نیامد. نیسان GT-R با حدود سه بار استارت درگ، با مشکل دیفرانسیل روبرو و مرخص شد.

دیمون به یک سوپرشارژر با ظرفیت ۲.۷ لیتر نیز مجهز است که بزرگترین سوپرشارژر کار گذاشته شده، روی یک خودروی بنزینی عصر مدرن است. اما جالب این است که اگر در مورد دیمون اطلاعات زیادی نداشته باشید، متوجه ۸۴۰ اسب بخار آن نمی‌شوید. کافی است که حالت رانندگی را بر روی تنظیمات راحت بگذارید، تا بدون مشکلی تعویض دنده انجام شود.در داخل تغییر زیادی نسبت به هلکت نمی‌بینیم، فقط صندلی‌های جلو بزرگ و راحت هستند و زیاد دست و پاگیر نیستد. صندلی‌های ردیف عقب برداشته شده‌اند تا با نصب رول‌کیج، ایمنی خودرو تقویت شود.

نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون

دیمون، گزینه‌ی ایده‌آل برای کسانی است که خواستار یک خودرو با تردد قانونی در جاده و قابلیت‌های بی نظیر درگ هستند؛ تیم مهندسی دوج با ساختن دیمون، بدون تخلف در گارانتی و یا نیاز به بهینه سازی بیشتر، مسلماً توجه طرفداران درگ را جلب کرده است. بدون شک، سهم زیادی از ۳۳۰۰ دستگاهی که توسط دوج عرضه می‌شود، باز هم توسط طرفداران درگ بهینه‌سازی خواهد شد. چرا که تقویت یک خودرو برای عاشقان درگ، انتها ندارد.

تصویرها
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نگاهی عمیق بر دوج چلنجر دیمون
نمایش موجودیت‌ها