date_range یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ access_time ۱۰:۳۴:۱۹ ق.ظ

نگاهی به ماجرای بلیت فزوشی دیدار پرسپولیس و السد؛ سرخ‌ترین بازار سیاه!

نگاهی به ماجرای بلیت فزوشی دیدار پرسپولیس و السد؛ سرخ‌ترین بازار سیاه!
منبع خبر: خبرگزاری آریا
دسته خبری: ورزش|فوتبال

نگاهی به ماجرای بلیت فزوشی دیدار پرسپولیس و السد؛ سرخ‌ترین بازار سیاه!
خبرگزاری آریا- روز سه‌شنبه دیدار برگشت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس ورزشی آریا، در همین راستا بلیت فروشی اینترنتی این بازی از دیروز (شنبه) آغاز شد، اما به علت مراجعه زیاد هواداران پرسپولیس، سایت خرید بلیت این سایت ساعاتی دچار اخلال شد. نکته عجیب در این باره ایجاد یک بازار سیاه در فضای مجازی و در برخی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی برای به فروش رساندن بلیت‌های بازی به بالاترین قیمت است. از آنجا که ماموران کنترل در ازدحام جلوی باجه‌ها کنترل بلیت در استادیوم فقط بلیت را با کد ملی مطابقت می‌دهند و به چهره تماشاگر دقت نمی‌کنند، برخی دلالان از این موضوع سوء استفاده کرده و بازار سیاه راه انداخته‌اند و پول‌های کلانی به جیب می‌زنند. این در حالی است که قمیت بلیت‌های این بازی از 15 هزار تا 30 هزار تومان در سایت رسمی به صورت قانونی به فروش می‌رسد.
در همین حال و از ساعات ابتدایی ظهر شنبه بخشی از دسته اقلیتی که موفق به خرید بلیت شده بودند، در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی بلیت های خود را با قیمت نجومی عرضه کرده اند و در این بازار سیاه مجازی قیمت بلیت به 3 میلیون و 800 هزار تومان هم رسیده است! البته به صورت دقیق مشخص نیست گران ترین معامله انجام شده در بازار سیاه چه مقدار است اما گزارش های غیررسمی نشان می دهد برخی برای خرید بلیت های جایگاه تا 750 هزار تومان هم داوطلب بوده اند! یکی از مشکلاتی که کاربران مختلف شبکه های اجتماعی در این باره گزارش کرده اند، مشکل عدم نمایش کد رهگیری علی رغم کسر هزینه و نهایی کردن خرید است! خیلی ها می گویند از سامانه بلیت خریده و هزینه را هم پرداخته اند اما برایشان بعدا پیغام آمده که خرید بلیت ثبت نشده و مشخص نیست آیا این هزینه به حسابشان بازخواهد گشت یا خیر. البته گفته می‌شود اکنون با مراجعه به سایت می‌توان کد رهگیری را گرفت. در وضعیتی که سامانه فروش بلیت عدد صفر را در تمام جایگاه ها نشان می دهد، حمیدرضا گرشاسبی در مصاحبه ای عنوان کرد: هواداران پرسپولیس یکبار دیگر عظمت و بزرگی خود را نشان دادند تا جاییکه نود دقیقه بعد از باز شدن سایت فروش بلیط 250 هزار هوادار برای خرید مراجعه کردند که همین باعث خلل در سایت شد که خوشبختانه بعد از برطرف شدن همه بلیط ها به جز 9 هزار قطعه بلیط در طبقه دوم فروش رفته است.
البته مقصر این اشکال تنها باشگاه پرسپولیس نیست و باتوجه به عدم جداسازی دقیق جایگاه ها و شمارش نه چندان درست صندلی ها انجام این کار تا حدی غیرممکن است. همچنین نباید از یاد برد که برقراری نظم در صورت فروش دقیق بلیت ها هم برعهده نیروی انتظامی است که قبلاً از پس انجامش بر نیامده بود. چون برخی از تماشاگرانی که منتسب به کانون هواداران هستند، همیشه سه ردیف اول هرجایگاه را در اختیار دارند و حتی اگر کسی بلیت آن صندلی ها را هم بخرد بعید است بتواند روی آن ها مستقر شود یا به طور مثال طبیعتاً خیلی از صندلی ها سهمیه های مختلفی هستند که هواداران عادی نمی‌توانند از آن ها استفاده کنند.
مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از پلیس فتا خواهش کردیم تا با سوءاستفاده‌کنندگان و کسانی که بازار سیاه به راه انداختند مقابله کند. حسین خبیری در خصوص بحث بلیط‌فروشی دیدار تیم‌های پرسپولیس و السد قطر گفت: پیگیری‌هایی از سوی مسئولان باشگاه انجام دادیم و با هماهنگی‌هایی که با پلیس فتا در این خصوص کردیم افراد سودجو و کسانی که با به راه انداختن بازار سیاه قصد فروش بلیط بازی روز سه‌شنبه با چند برابر قیمت دارند را شناسایی کرده و با آنها برخورد خواهد شد. وی ادامه داد: از پلیس فتا خواهش کردیم که با مسببین این اتفاق برخورد کند و مطمئن باشید افرادی که با به راه انداختن بازار سیاه شرایط را برای هواداران سخت می‌کنند شناسایی خواهند شد. مسئولان باشگاه در تلاش هستند تا هواداران به بهترین شکل بتوانند بلیط تهیه کنند و این بلیط حق هواداران ما است و امیدوارم که دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

نمایش موجودیت‌ها