loader
banner

بازی همستر کامبت و بازخوردها در توییتر فارسی

بازی همستر کامبت و بازخوردها در توییتر فارسی

اگر شما هم در روزهای اخیر از موج پیوستن و جوین شدن افراد به تلگرام تعحب کردید، حتما داستان همستر کامبت را شنیده‌اید. همستر کامبت یک بازی جدید در بستر تلگرام است که این روزها محبوبیت بالایی در میان کاربران بخصوص کاربران ایرانی تلگرام پیدا کرده است، در روزهای اخیر همه‌ی کاربران تلگرام نوتیفیکیشن پیوستن افراد به تلگرام را بسیار می‌بینند، بخش زیادی از مخاطبین تلفن‌همراه افراد، این روزها به اصطلاح در تلگرام جوین می‌شوند تا بتوانند وارد بازی همستر کامبت شوند.

اما داستان بازی همستر کامبت چیست؟

بازی همستر کامبت یک بازی کریپتویی در بستر تلگرام است در این بازی افراد با ضربه‌زدن روی نمایشگر تلفن همراه خود، سکه‌ی طلای مجازی کسب می‌کنند، علاه بر ضربه‌زدن به صورت مداوم، راه‌های دیگری از قبیل ارسال لینک به دوستان و یا استفاده از کد مورس روزانه برای کسب سکه در بازی همستر کامبت، وجود دارد، در نهایت افرادی که بازی همستر را در گوشی خود اجرا کردند به هر روش ممکنی در صدد کسب سکه‌های بیشتری هستند تا در آینده با فروش این سکه‌ها به پول واقعی دست یایند.

چرا بازی همستر کامبت در بین کاربران تلگرام محبوب شد و اعتماد آن‌ها را جلب کرد؟

موفقیت برخی بازی‌های تلگرامی مرتبط با رمزارزها و دنیای کریپتو از جمله نات‌کوین، منجر به این شده است که کاربران و افرادی که بازی همستر کامبت را انجام می‌دهند، به این باور و اعتماد برسند که در نهایت سکه‌های مجازی بازی همستر نیز مانند نات‌کوین به پول واقعی تبدیل خواهد شد، علاوه بر این برخی از اخبار و مطالب در مورد اینکه در ماه‌های گذشته افراد زیادی از طریق نات‌کوین به پول رسیده‌اند، این فضا و جو را در میان کاربران ایجاد کرد که نباید این فرصت را از دست بدهند و در آینده  به حسرت اینکه  می‌توانستند به راحتی به پول برسند، دچار شوند.

در واقع اکثر کاربرانی که این بازی را انجام می‌دهند، استدلالشان این است که چون نات‌کوین که مشابه همستر بود، به پول تبدیل شد، پس به احتمال زیاد در نهایت سکه‌های همستر هم به پول تبدیل شوند

علاوه بر این، فضای بازی آسان و بدون پیچیدگی همستر کامبت این ذهنیت را در کاربران ایجاد کرده است که ضربه زدن و جمع‌آوری سکه، هزینه و زحمت و ریسکی برای ما ندارد و دلیلی برای عدم انجام این بازی وجود ندارد، اما اگر این بازی را انجام ندهیم و بعدا سکه‌های این بازی به پول تبدیل بشود، این فرصت  را از دست داده‌ایم.

سکه‌های همستر کامبت قرار است چگونه به ریال تبدیل شود؟

سکه‌های جمع‌آوری شده توسط کاربران در بازی همستر فعلا هیچ ارزش پولی ندارند، اما افرادی که بازی همستر را انجام می‌دهند منتظرند که سکه‌های این بازی توسط صرافی‌های ارز دیجیتال ارزش‌گذاری شده و یا بعبارتی لیست شوند تا  بعد از آن امکان خرید و فروش این سکه‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد شود.

اگر سکه‌های همستر توسط صرافی‌های ارزدیجیتال لیست شوند، یک ارزش دلاری خواهند داشت و افراد می‌توانند سکه‌های جمع‌اوری شده را در این صرافی‌ها بفروش برسانند. با توجه به محدودیت‌های گسترده‌ای که صرافی‌های رمز ارز بین‌المللی برای ایرانیان دارد، به احتمال خیلی زیاد کاربران ایرانی که سکه‌های بازی همستر را جمع‌آوری کرده‌اند باید منتظر صرافی‌های رمزارز داخلی باشند که امکان خرید‌و‌فروش سکه‌ها را فراهم کنند، تا بتوانند از طریق آن سکه‌های خود را تبدیل به ریال کنند، لازمه‌ی همه‌ی این اتفاقات، این است که ایردراپ توکن بازی همستر توسط سازنده‌های آن صورت بگیرد.

طبق برخی شایعات، توکن Hamster Kombat احتمالاً در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) وارد صرافی‌های متمرکز رمزارز خواهد شد و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، می‌توانید سکه‌های جمع‌آوری‌شده در بازی را به پول واقعی یا سایر رمزارزهای معتبر مثل بیت کوین، اتریوم و تتر تبدیل کنید.

بازی همستر کامبت چه آورده‌ای برای سازنده‌های آن دارد؟

در حال حاضر که ایردراپ توکن همستر هنوز اتفاق نیفتاده است، تنها آورده مهم بازی همستر برای سازندگان آن، اضافه شدن کاربران  قابل توجهی به بازی همستر و همچنین افزایش فالورها در اکانت‌های یوتیوب و توییتر و اینستاگرام است. در حال حاضر بزرگترین کانال تلگرامی جهان با حدود 33میلیون عضو متعلق به کاربران بازی همستر است. کانال یوتیوب بازی همستر هم نزدیک به 21 میلیون سابسکرایبر دارد که پربازدیدترین ویدئو آن در مدت 5 روز بیش از 54 میلیون بازدید به همراه داشته است. در فضای توییتر هم اکانت بازی همستر نزدیک به 7 میلیون فالوور دارد. این میزان از دنبال‌کننده و بازدید در پلتفرم‌های مختلف، فارغ از اینکه در آینده چه اتفاقی برای سکه‌های همستر خواهد افتاد، به خودی خود بسیار ارزشمند بوده و آورده قابل تاملی محسوب می‌گردد.

برای شروع بازی همستر، کاربران باید از مسیر تلگرام عبور کنند و آنچه در این میان به نفع تلگرام است، کاربرانی هستند که به تلگرام می‌پیوندند و قطعا این تعداد عظیمی از کاربران که به  تلگرام جوین شده‌اند یکی از ارزشمندترین دارایی‌های هر اپلیکیشن محسوب می‌شود.

برای درک ارزش تعداد کاربران جوین شده به تلگرام و بازی همستر در روزهای اخیر بهتر است بدانیم که در حدود 70 روزی که این بازی شروع شده است بیش از 100 میلیون نفر به کاربران  بازی همستر در تلگرام افزوده شده است، این قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم که افزوده شدن 100 میلیون کاربر به اپلیکیشنی مانند واتس‌آپ تقریبا  3 و نیم سال زمان  برده است و همچنین اینستاگرام برای اینکه بتواند حدود 100 میلیون کاربر جدید جذب کند حدود 2 و نیم سال زمان صرف کرده است.

پس اگر این سوال برای شما هم مطرح است که زدن انگشت روی همستر چه ارزش و آورده‌ای برای سازنده بازی دارد، به موج عضویت‌های گسترده در زمان بسیار کوتاه به بازی همستر در تلگرام و اکانت‌های آن در سایر پلتفرم‌ها توجه کنید.

همچین در برخی از مطالب منتشر شده از جانب تلگرام پول دیجیتال تلگرام به‌نام استارز در آینده بسیار نزدیک رونمایی خواهد شد و در این صورت با توجه به این میزان یوزری که در تلگرام جذب شده‌اند، امکان خرید و فروش در بستر تلگرام مهیا خواهد بود.

اگر این گمانه‌زنی هم درست باشد، می‌تواند دلیل روشن دیگری از مزایای این بازی برای سازندگان آن در تیم تلگرام باشد.

چه خطرات و آسیب‌هایی برای کاربران بازی همستر کامبت وجود دارد؟

یکی از دلایل افرادی که بازی همستر کامبت را انجام می‌دهند، این است که هزینه‌ای ندارد و چیزی را از دست نمی‌دهند. اگر بخواهیم فارغ از آسیب‌های جسمی و روحی استفاده بیش از حد از تلفن همراه از قبیل مشکلات بینایی و گردن درد و .. که اکثریت پزشکان به آن اشاره کرده‌اند، به موضوع نگاه کنیم، چند مورد از خطرات و آسیب‌هایی که برای بازی همستر مطرح می‌شود را می‌توانیم مرور کنیم.

متخصصان حوزه فناوری و بخصوص امنیت، توصیه‌های جدی در مورد امنیت کاربران بازی همستر دارند، علاوه براینکه با نصب مینی‌اپ‌ها احتمال دسترسی به آی‌پی شما تا حدودی در دسترس قرار می‌گیرد، یک سری ابزار‌های کمکی دیگری مانند کلیک خودکار روی همستر در فضای وب معرفی و تبلیغ شده است که دسترسی بسیار گسترده‌ای از گوشی شما را به دست می‌آورد.

زمان نصب ابزارهای کمکی همستر کومبات دسترسی‌های بسیار گسترده‌ای از گوشی شما درخواست می‌شود، به طوری که پس از نصب این ابزار و اجازه دسترسی که شما به آن می‌دهید، انگار یک نفر در کنار شما نشسته است و گوشی شما را می‌بیند و حتی امکان انجام اکشن روی گوشی شما را دارد، این امکان بالاترین سطح دسترسی برای یک اپلیکیشن محسوب می‌شود و زمانی که اجازه این سطح از دسترسی را می‌دهید، طبیعتا امنیت اطلاعات و حریم خصوصی شما کاملا در معرض تهدید خواهد. این میزان از دسترسی معمولا برای افرادی که دارای معلولیت‌هایی از قبیل نابینایی دارند فراهم شده است تا بتوانند به صورت خودکار عملیاتی روی گوشی انجام دهند. 

در واقع اگرچه خود مینی‌اپ همستر خطر امنیتی مشهودی برای حریم خصوصی و گوشی ندارد ولی احتمالا  در صورت استفاده از اابزارهای کمکی این خطر بمراتب افزایش خواهد یافت.

همچنین کلیک کردن روی لینک‌های ناشناس، احتمال اینکه اطلاعات مهمی از شما را در اختیار دیگران قرار دهد بالا خواهد برد. در واقع کاربرانی که تمایل دارند به صورت ناشناس در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته‌باشند، با کلیک روی این لینک‌ها امکان مشاهده‌ی شناسه‌ی یکتای تلگرام خود را در اختیار اپلیکیشن قرار می‌دهند.

خطر دیگری که مطرح است، به دلیل عدم آشنایی اکثر کاربران با دنیای کریپتو و رمزارزها و فرآیند فروش، احتمالا افراد سوجو از این عم آگاهی سوءاستفاده کنند و مشکلاتی را ایجاد کنند.

همه‌ی این آسیب‌ها در کنار آسیب‌های جسمی و روحی و همچنین زمان و استهلاک گوشی موبایل، باید مورد توجه کاربران بازی همستر کامبت قرار بگیرد.

آیا سکه‌های همستر در نهایت به ریال تبدیل خواهد شد؟

اگر فرض کنیم که ایردراپ توکن همستر اتفاق بیفتد و کاربران ایرانی هم بتوانند با استفاده از صرافی‌های رمزارز داخلی و خارجی، سکه‌های خود را به پول تبدیل کنند، باید به این واقعیت که میلاد نوری از متخصصین حوزه کریپتو در ویدئویی به آن اشاره کرد، توجه کنند که در تجربه مشابه نات کوین، بالاترین مبلغی که برای کاربران ایرانی بدست آمده به ازای 3 نفر حدود 50 میلیون تومان بوده است، این مبلغ برای سه نفر بوده و بالاترین سطح درآمد نات کوین به شمار می‌آید.

پس باید توجه داشت که حتی اگر فرآیند پیچیده تبدیل همستر به ریال را بتوانند طی کنند، عددی که بدست می‌آورند مبلغ چشمگیری نخواهد بود و رویاهایی مانند پولدارشدن یک‌شبه که در میان کاربران مطرح است، هیچ‌وقت به حقیقت نمی‌پیوندد.

 

بازخوردها در توییتر به بازی همستر کامبت چیست؟

اگرچه بازی همستر کامبت در فروردین 1403 معرفی شده است اما تب شروع این بازی در ایران در خرداد 1403 رخ داده است.

بررسی داده‌های توییتر نشان می‌دهد که از ابتدای خرداد 1403 تا 20 خرداد در مجموع حدود 33هزار توییت در رابطه با بازی همستر کامبت در توییتر فارسی منتشر شده است.

روند انتشار توییت‌های نشان می‌دهد که اوج انتشار و ترند شدن همستر در توییتر در روزهای 15 تا 17 خرداد بوده است و بعد از آن محتوای مرتبط با همستر در توییتر با کاهش روبرو شده است.

   بررسی ضریب نفوذ توییت‌های منتشرشده پیراموت همستر نیز نشان می‌دهد که این توییت‌ها هم توسط افراد شاخص منتشرشده و هم لایک و ریتوییت قابل توجهی به همراه داشته است.

بررسی سابقه عضویت اکانت‌های توییتر و تعداد فالورهایشان که در رابطه با همستر توییت منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد، عمده اکانت‌های بین 100 نفر تا 10کا فالور داشتند و بین 1 سال تا 4 سال سابقه عضویتشان در فضای توییتر بوده است.

ابرواژه کلمات توییت‌های مرتبط با همستر در خرداد 1403 نیز نشان می‌دهد که کاربران بیشتر از چه کلیدواژه‌هایی برای تولید محتوای مرتبط با همستر استفاده کرده‌اند.  کلیدواژه‌های

نات کوین

تپ سواپ

همستر کامبت

بازی همستر

همستر بازی

کد مورس

همستر کمبت

کوروش کمپانی

بیشترین تکرار را داشته‌اند.

 

 

دسته‌بندی موضوغی توییت‌های منتشرشده در رابطه با همستر کامبت

با توجه به اینکه نزدیک به 33هزار توییت در رابطه با بازی همستر در فضای توییتر فارسی منتشر شده است، ارائه دسته‌بندی دقیق و توجه  و مطاله جزئیات تمام توییت‌ها امکان پذیر نیست، لذا بررسی توییت‌های شاخص ( پرلایک، پر بازدید، بیشترین ریتوییت) می‌تواند تا حدود زیادی بازخوردها به بازی همستر در فضای توییتر را دسته‌بندی کند.

بازخوردهای طنز:

این قبیل توییت‌ها طبق رسم رایج توییتر فارسی که می‌تواند هر موضوعی را به سوژه طنر تبدیل کند، با نگاه طنز و شوخی محتواهایی را در رابطه با همستر منتشر کرده‌اند. البته باید توجه داشت که بخش مهمی از این ژانر، نگاهی کمدی و در واقع تلخ در قالب طنر به موضوع داشتند.

نگاهی که گاهی کاربر ایرانی را مورد سرزنش قرار می‌دهد که همواره دنبال راه‌های ساده و عجیب و غریب برای یک شبه پولدار شدن است. به موضوعات مشابهی که منجر به شکست جمعی شده اشاره می‌کنند و گاهی او را مورد تمسخر قرار داده و گاهی تحقیر می‌کند و این منظور را در قالب کمدی و طنز بیان می‌کند، در مقابل نگاهی دیگر به این قضیه وجود دارد،  نگاهی که با بررسی شرایط اقتصادی و روحی روانی ایرانی جماعت، به نوعی حق می‌دهد که از مسیرهای غیرمنطقی و رویاپردازانه به دنبال کسب درآمد باشد واین انتقاد به تصمیم‌گیران و متولیان اقتصاد ر زبانی کمدی بیان شده است.

 

انتقاد صریح از بازی همستر و اشاره به بیهوده بودن این کار

این قبیل کاربران انتقاد صریحی به افرادی که دنبال رویاپردازی و کسب درآمد از این مسیر دارند را بیان می‌کنند، به حال افرادی که در این مسیر افتاده‌اند افسوس می‌خورند و با قاطعیت اعتقاد دارند که هیچ مبلغ چشمگیری از بازی همستر، عاید افراد نخواهد شد. همچنین معتقدند که بخش زیادی از افرادی که این بازی را انجام می‌دهند، حتی توانایی و دانش خرید و فروش در صرافی‌ها رمزارز را هم ندارند. همچنین برخی کاربران نیز در این گروه افراد ره به انجام کارهای ارزشمند که منجر به تولید ارزش شده و در نهایت باعث کسب درآمد است، توصیه کردند.

 

 

انتقاد از شرایط اقتصادی

انتقاد از شرایط تورمی و اقتصادی که منجر به رفتارهای این شکلی میان مردم می‌شود، شرایطی که افراد را ترغیب می‌کند دنبال رویاپردازی‌هایی از قبیل کسب درآمد از همستر و نات کوین باشند. همچنین مقایسه اعتماد مردم به همستر با اعتماد و توجه آن‌ها به بورس و بازار سرمایه هم یکی دیگر از مبناهای انتقاد به سیاست‌های اقتصادی در توییتر بود.

 

 

هشدار در مورد خطرات امنیتی این بازی

این قبیل کاربران به موضوعات امنیتی و حریم خصوصی کاربران بازی همستر اشاره کرده‌اند و هشدارهایی در قالب توییت منتشر کرده‌اند:

تبلیغ و معرفی بازی همستر

توییت‌های مرتبط با همستر که آموزش‌ یا تبلیغات این بازی را منتشر کرده‌اند، همچنین ترفندهای افزایش کسب سکه و کد مورس و لینک‌های عضویت که در قالب توییتر منتشر شده است. این قبیل کاربران عمدتا طرفدار این بازی بوده و به عاقبت آن خوشبین هستند.

واکنش‌ مراجع رسمی و مذهبی به موضوع همستر

این قبیل توییت‌ها به واکنش مراجع قانونی از قبیل پلیس فتا  به بازی همستر اشاره کرده و همچنین نظر مراجع تقلید در رابطه با کسب درآمد از طریق همستر کامبت را در قالب توییت منتشر کردند:

 

اشاره به نقش استکبار و دشمنان ایران

برخی از کاربران معتقدند که دسست‌های پشت‌پرده‌ای از قبیل استکبار جهانی و صهیونیسم در ترند شدن بازی همستر وجود دارد که با این هدف مردم و جوانان ایرانی را درگیر رویاپردازی و گرفتار توهمات کنند تا از مسائل مهمی همچون کار و تولید و انتخابات فاصله بگیرند.

 

این گزارش با استفاده از سامانه هوشمند تحلیل شبکه‌های اجتماعی هشتگ تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *