banner

گزینه عجله دارم در اپلیکشن اسنپ و تپسی، بنا به دستور تعزیرات و مصداق گران فروشی بودن، حذف شد. عجله دارم گزینه ای بود که مسافران با استفاده از آن، شانس خود را برای پذیرش سفر توسط راننده‌های اسنپ و تپسی افزایش می‌دادند و در مقابل هزینه بیشتری به اسنپ و تپسی پرداخت می کردند.

اواسط بهمن 1402 در فضای توییتر، مطالبی بر علیه دیجی‌کالا منتشر شد. تعدادی از کاربران توییتر فارسی با انتشار تصاویری از یک‌ سری ماگ که در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به فروش می‌زسید، مدعی شدند که نوشته‌های روی این ماگ‌ها توهین به ساحت مفدس ائمه‌اطهار است.

هم‌زمان با شروع رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا در قطر، در ایران نیز کمپین‌های تبلیغاتی با حضور فوتبالیست‌های تیم ملی ایران برگزار شد، اما حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون، هرگز به شبکه‌های اجتماعی کشیده نشد.

حوالی ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه 5 بهمن 1402 تصاویری از آتش‌سوزی و وقوع حریق در بیمارستان گاندی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. ظاهرا آتش‌سوزی بیمارستان گاندی از نمای ساختمان آغاز شده و باتوجه‌به جنس کامپوزیتی نما، به‌سرعت گسترش پیدا کرد. انتشار خبر و تصاویر آتش‌سوزی بیمارستان گاندی در رسانه‌ها، نگرانی‌هایی زیادی را نسبت به ‌سلامت بیماران و افراد حاضر در بیمارستان در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، پروژه‌ی رصد هوشمند فضای مجازی توسط نمادها و ناشران بورسی را در دستور کار قرار داده است. بر اساس الزامات پروژه‌ی رصد هوشمند فضای مجازی سازمان بورس، تمامی نمادهای بورسی و ناشران بورسی باید با استفاده از سامانه‌های پایش و رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تمامی مطالب و محتوای مرتبط با نماد بورسی خود را در پلتفرم‌ها و فضای رسانه‌ای رصد کنند.

رصد و تحلیل فضای مجازی توسط ناشران بورسی یکی از نیازهای اصلی ناشران برای تهیه گزارشات و پاسخ به شایعات پیرامون نماد بورسی خود هست. طبق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار، ناشران بورسی ملزم به تهیه گزارش جهت انتشار در کدال هستند، رصد و تحلیل فضای مجازی برای تهیه گزارش توسط ناشران بورشی اهمیت و ضرورت انکارناپذیری دارد

نرخ تعامل یا Engagement Ratioدر توییتر به زبان ساده میزان درگیری کاربران با یک توییت یا اکانت را نشان می‌دهد. در واقع نرخ تعامل به شما می‌گوید که کاربران توییتر به چه میزانی با محتوایی که اکانت شما منتشر می‌کند، درگیر شده‌اند؟

دی ماه 1402 خبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد که حکایت از هک شدن دیتای اسنپ‌فود توسط هکرها داشت. دیتایی شامل اطلاعات شخصی کاربران، رستوران‌های مورد علاقه، مکالمات پشتیبانی با مشتریان و سایر اطلاعات مهم کاربران و رستوران‌ها.
کاربران شبکه‌های اجتماعی نظرات مختلفی را در مورد اهمیت و ارزش دیتای هک شده اسنپ‌فود داشتند. در این مقاله ایده‌های تجاری بر اساس دیتای هک شده اسنپ‌فود را مرور می کنیم

سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در آذرماه 1402 و همزمان با هفته پژوهش برگزار گردید، سامانه هشتگ به عنوان ابزار هوشمند رصد شبکه های اجتماعی و محصولی از شرکت مشاوران مدیریت هماپلاس، شایسته عنوان شرکت فناور برگزیده شد.
دکتر مسعود اسدپور مدیرعامل شرکت مشاوران مدیریت هما پلاس با حضور در مراسم برگزیدگان سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، تندیس شرکت فناور را دریافت نمود.

گزارش بلک فرایدی ایرانی از بستر توییتر تهیه شده و نگاهی اجمالی به نظرات کاربران توییتر فارسی در رابطه با حراجمعه یا بلک فرایدی در ایران دارد، این گزارش علاوه بر دسته‌بندی موضوعی، توییت‌های پیرامون بلک‌فرایدی، سهم هرکدام از برندهای مطرح کشور از این فضا را نیز نشان می‌دهد. اسنپ‌شاپ و دیجی‌کالا، بالاترین سهم را از کل مطالب مرتبط با برندها داشته و برندهایی همچون، جین‌وست، شب و ترب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
توییت‌هایی با مضمون طنز، اشاره به عدم توان‌مالی و تخفیف‌های کاذب و کلاهبرادری مهمترین محورهای مطرح شده توسط کاربران توییتر را شامل می‌شد.
این گزارش توسط سامانه‌ هوشمند رصد شبکه‌های اجتماعی هشتگ و برای بازه‌زمانی 27آبان تا 7آذر 1402 تهیه شده است.