loader
banner

تاثیر شبکه های اجتماعی
در صنعت گردشگری

 

جای سوال و ابهامی وجود ندارد.
بدون شک رسانه‌های اجتماعی بر بسیار‌ی از جنبه‌های زندگی ما، از جمله سفر تاثیر زیادی دارند.
شواهد نشان میدهد که بسیاری از مردم مقاصد سفرشان برای تعطیلات را بر اساس قابلیت اینستاگرامی شدن عکس‌هایشان انتخاب می‌کنند. شاید قبول کردن این موضوع برایتان دشوار باشد، به همین دلیل در سامانه‌ی هشتگ تصمیم گرفته‌ایم جدیدترین و ارزشمندترین آمار را در مورد اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی انتخاب‌های گردشگران را در سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر قرار می‌دهند جمع‌آوری کنیم.
همراه با ما بزنید به دل این گزارش جالب و لذت ببرید.

در طول سفر مسافرانی را می‌بینید که بجای لذت بردن از محیط، تمام انرژی‌شان را برای عکاسی و فیلم گرفتن صرف می‌کنند. برخی اکیپ‌های گردشگری یک‌نفر را به عنوان عکاس با خود می‌برند که خودشان از طبیعت لذت ببرند ولی عکس و فیلمی هم از قلم نیفتد. متولیان گردشگری برخی مناطق، سفری رایگان با تمام امکانات برای افراد شاخص و تاثیر‌گذار شبکه‌های اجتماعی تدارک می‌بینند، تا منطقه‌ی خود را به مقاصد گردشگری تبدیل کنند. حتی قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا هم نمی‌توانند به شبکه‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشند و مشتریانشان را از
دست ندهند.
ماجرای شبکه‌های اجتماعی، همه‌ی وجوه زندگی و کسب و کارهای ما را فراگرفته‌اند. اگر از فعالین حوزه‌ی گردشگری هستید، نمی‌تواند آمار ارائه شده در این گزارش را نادیده بگیرید.

در‌سال‌۲۰۱۵‌،جاستین‌ بیبر‌ موزیک‌ ویدیوی‌ خود‌ را‌ برای “You Show ll’I “در‌ دره
Fjadrárgljúfur ایسلند‌ فیلمبرداری‌ کرد،‌ چند‌ سال‌ بعد،‌گردشگری‌ به‌ این‌ شهر‌ که‌ زمانی‌
بسیار‌کم‌ بود،‌تقریبًا دو‌ برابر‌ شد.

 

اینستاگرام بهترین منبع الهام از سفر برای نسل جدیداست.
✓ حدود ۷۶درصد از افرادی که رسانه های اجتماعی را برای سفر پایش میکنند، میگویند که این باعث شده است که بیشتر به سفر بپردازند.
✓ تقریبًا ۸۶درصد افراد پس از دیدن تصاویر سفر در شبکه‌های اجتماعی، علاقمند به سفر به یک مقصد خاص شده اند.
✓ تقریبًا نیمی از افراد (۴۵درصد) میگویند که تصاویر اجتماعی دوستان تأثیرگذارترین عامل در انتخاب رستوران در مقصد تعطیلات است.
✓ بیش از ۵۷درصد از مردم بر اساس تصویر/ویدئوی اجتماعی در فید خود برنامه‌ریزی کرده‌اند که در یک رستوران خاص غذا بخورند.
✓ یک چهارم از نسل‌جدید در تعطیلات روزانه بیش از ۵۰ عکس می‌گیرند. از این تعداد، ۴۰درصد آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند.
✓ تقریبًا نیمی از نسل‌جدید به توصیه های سفر اینفلوئنسر‌های سفر اعتماد دارند.
✓ بیش از ۴۳درصد از نسل‌جدید به ‌مقاصدی که در تصاویر، زیبا به نظر میرسند علاقمند هستند.

 
✓ تقریبًا ۲۰درصد از‌ مسافران‌ جهانی‌ مکانی‌ را‌ برای‌ اقامت‌ انتخاب‌ می‌کنند‌ که‌ قابلیت‌ آن‌ را‌ دارد‌ که در‌ عکس‌ها‌ گران‌تر‌ به‌ نظر‌ برسد.
✓ بیش‌ از‌ یک‌چهارم‌ مسافران‌ جهانی‌(۲۶درصد) اقامتگاههای‌ منحصر‌به‌فرد‌ را‌ دوست‌ دارند،‌زیرا‌ میتوانند‌ به‌ متمایز‌شدن از‌ جمعیت‌ کمک‌ کنند.
✓ بیش‌ از‌ نیمی‌ از‌ مسافران‌ آینده‌(۵۲درصد) صفحه‌ فیسبوک‌ مرتبط‌ با‌ مقصد‌ خود‌ را‌ لایک کرده اند.
✓ بیش‌ از‌۵۰درصد از‌ هتلها‌ دارای‌ موتور‌ رزرو‌ یا‌ ویجت‌ در‌ صفحه‌ فیسبوک‌ خود‌ برای‌ تسهیل‌ رزرو‌ هستند.

 

کمی بیش از ۳۰درصد از مردم، تعاملات پستهای رسانه های اجتماعی خود را در تعطبلات دنبال میکنند.
✓ حدود ۳۹درصد از مسافران مکانهای خنک را برای مقصد انتخاب می‌کنند.
✓ از هر پنج مسافر یک نفر از رسانههای اجتماعی برای تحقیق استفاده میکند، موضوعات مورد تحقیق شامل موارد زیر است

✓ اکثر مردم (۷۶درصد) عکسهای تعطیلات خود را پس از سفر در شبکه های اجتماعی منتشر میکنند
✓ مسافران همچنین هنگامی که به خانه میروند فعالیت‌های زیر را در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند:

  •  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *