banner

تاثیر شبکه های اجتماعی
در صنعت گردشگری

 

جای سوال و ابهامی وجود ندارد.
بدون شک رسانه‌های اجتماعی بر بسیار‌ی از جنبه‌های زندگی ما، از جمله سفر تاثیر زیادی دارند.
شواهد نشان میدهد که بسیاری از مردم مقاصد سفرشان برای تعطیلات را بر اساس قابلیت اینستاگرامی شدن عکس‌هایشان انتخاب می‌کنند. شاید قبول کردن این موضوع برایتان دشوار باشد، به همین دلیل در سامانه‌ی هشتگ تصمیم گرفته‌ایم جدیدترین و ارزشمندترین آمار را در مورد اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی انتخاب‌های گردشگران را در سال 2022 تحت تاثیر قرار می‌دهند جمع‌آوری کنیم.
همراه با ما بزنید به دل این گزارش جالب و لذت ببرید.

در طول سفر مسافرانی را می‌بینید که بجای لذت بردن از محیط، تمام انرژی‌شان را برای عکاسی و فیلم گرفتن صرف می‌کنند. برخی اکیپ‌های گردشگری یک‌نفر را به عنوان عکاس با خود می‌برند که خودشان از طبیعت لذت ببرند ولی عکس و فیلمی هم از قلم نیفتد. متولیان گردشگری برخی مناطق، سفری رایگان با تمام امکانات برای افراد شاخص و تاثیر‌گذار شبکه‌های اجتماعی تدارک می‌بینند، تا منطقه‌ی خود را به مقاصد گردشگری تبدیل کنند. حتی قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا هم نمی‌توانند به شبکه‌های اجتماعی بی‌تفاوت باشند و مشتریانشان را از
دست ندهند.
ماجرای شبکه‌های اجتماعی، همه‌ی وجوه زندگی و کسب و کارهای ما را فراگرفته‌اند. اگر از فعالین حوزه‌ی گردشگری هستید، نمی‌تواند آمار ارائه شده در این گزارش را نادیده بگیرید.

safar 2 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

safar 3 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

safar 4 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

در‌سال‌2015‌،جاستین‌ بیبر‌ موزیک‌ ویدیوی‌ خود‌ را‌ برای “You Show ll’I “در‌ دره
Fjadrárgljúfur ایسلند‌ فیلمبرداری‌ کرد،‌ چند‌ سال‌ بعد،‌گردشگری‌ به‌ این‌ شهر‌ که‌ زمانی‌
بسیار‌کم‌ بود،‌تقریبًا دو‌ برابر‌ شد.

 

اینستاگرام بهترین منبع الهام از سفر برای نسل جدیداست.
✓ حدود 76درصد از افرادی که رسانه های اجتماعی را برای سفر پایش میکنند، میگویند که این باعث شده است که بیشتر به سفر بپردازند.
✓ تقریبًا 86درصد افراد پس از دیدن تصاویر سفر در شبکه‌های اجتماعی، علاقمند به سفر به یک مقصد خاص شده اند.
✓ تقریبًا نیمی از افراد (45درصد) میگویند که تصاویر اجتماعی دوستان تأثیرگذارترین عامل در انتخاب رستوران در مقصد تعطیلات است.
✓ بیش از 57درصد از مردم بر اساس تصویر/ویدئوی اجتماعی در فید خود برنامه‌ریزی کرده‌اند که در یک رستوران خاص غذا بخورند.
✓ یک چهارم از نسل‌جدید در تعطیلات روزانه بیش از 50 عکس می‌گیرند. از این تعداد، 40درصد آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند.
✓ تقریبًا نیمی از نسل‌جدید به توصیه های سفر اینفلوئنسر‌های سفر اعتماد دارند.
✓ بیش از 43درصد از نسل‌جدید به ‌مقاصدی که در تصاویر، زیبا به نظر میرسند علاقمند هستند.

safar5 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

 
✓ تقریبًا 20درصد از‌ مسافران‌ جهانی‌ مکانی‌ را‌ برای‌ اقامت‌ انتخاب‌ می‌کنند‌ که‌ قابلیت‌ آن‌ را‌ دارد‌ که در‌ عکس‌ها‌ گران‌تر‌ به‌ نظر‌ برسد.
✓ بیش‌ از‌ یک‌چهارم‌ مسافران‌ جهانی‌(26درصد) اقامتگاههای‌ منحصر‌به‌فرد‌ را‌ دوست‌ دارند،‌زیرا‌ میتوانند‌ به‌ متمایز‌شدن از‌ جمعیت‌ کمک‌ کنند.
✓ بیش‌ از‌ نیمی‌ از‌ مسافران‌ آینده‌(52درصد) صفحه‌ فیسبوک‌ مرتبط‌ با‌ مقصد‌ خود‌ را‌ لایک کرده اند.
✓ بیش‌ از‌50درصد از‌ هتلها‌ دارای‌ موتور‌ رزرو‌ یا‌ ویجت‌ در‌ صفحه‌ فیسبوک‌ خود‌ برای‌ تسهیل‌ رزرو‌ هستند.

 

safar 6 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

safar7 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

کمی بیش از 30درصد از مردم، تعاملات پستهای رسانه های اجتماعی خود را در تعطبلات دنبال میکنند.
✓ حدود 39درصد از مسافران مکانهای خنک را برای مقصد انتخاب می‌کنند.
✓ از هر پنج مسافر یک نفر از رسانههای اجتماعی برای تحقیق استفاده میکند، موضوعات مورد تحقیق شامل موارد زیر است

safar8 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

✓ اکثر مردم (76درصد) عکسهای تعطیلات خود را پس از سفر در شبکه های اجتماعی منتشر میکنند
✓ مسافران همچنین هنگامی که به خانه میروند فعالیت‌های زیر را در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند:

safar9 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

safar11 سامانه رصد شبکه های اجتماعی | هشتگ | رصد فضای مجازی| سوشال لیسنینگ

  •  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *