loader
banner

برترین سریال‌های ایرانی براساس رصد‌فضای‌مجازی

 رصد فضای مجازی و برترین سریال‌های ایرانی بر اساس رصد شبکه های اجتماعی

این روزها یکی از سرگرمی‌های مردم، تماشای سریال‌ها و مجموعه‌هایی هست که توسط شبکه‌خانگی به نمایش درمی‌آید. با این فرصت محدودی که داریم شاید امکان تماشا و دنبال کردن یک یا دو سریال را در هفته داشته باشیم. در این گزارش می‌خواهیم سریال‌ها و مجموعه‌هایی که را در نیمه اول 1401 بین کاربران شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر بوده و یا در مورد آن بیشتر حرف زده‌اند معرفی کنیم.

رصد فضای مجازی این امکان را به ما می دهد که برترین سریال های ایرانی را بر اساس نظر کاربران شبکه های اجتماعی شناسایی کنیم

رصد فضای مجازی
62147448 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی
مهمونی سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی
JEIRANBANNER سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی
joker 01 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

سریال‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

مهمونی سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیسریال‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، از قبیل اینستاگرام و توییتر موضوع بحث برخی از کاربران است.

این روزها یکی از سرگرمی‌های مردم، تماشای سریال‌ها و مجموعه‌هایی هست که توسط شبکه‌خانگی به نمایش درمی‌آید. تنوع فیلم‌هاو سریال‌ها، دسترسی آسان و بعضا پایین بودن حجم اینترنت مصرفی، از دلایل رونق پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو و نماوا در بین فیلم‌بین هاست.

وقتی وارد فیلیمو یا نماوا می‌شوید با حجم بسیار زیادی از فیلم و سریال مواجه می‌شوید که علیرغم این که طبقه‌بندی شده‌اند، اما تا حدودی گیج‌کننده نیز هستند، با این فرصت محدودی که داریم شاید امکان تماشا و دنبال کردن یک یا دو سریال را در هفته داشته باشیم،  شما یک وقت طلایی محدودی برای سرگرمی و اوقات فراغتتان دارید، نمی‌توانید آزمون و خطا کنید و هیجان و انرژیتان را صرف پیدا کردن سریال خوب یا دانلود و  ست کردن زیرنویس و اینکارها بکنید،

 یکی از معیارهای انتخاب فیلم خوب و بد برای مخاطب عام، نظرات سایر کاربران در مورد آن فیلم و سریال است.  معتبرترین سایت دنیا در حوزه‌ی فیلم هم معیار رتبه‌بندی برترین فیلم‌های دنیا را امتیازهایی قرار داده است که توسط کاربران به فیلم داده می‌شود. در سایت imdb کاربران به هر فیلم نمره‌ای بین 0تا 10 می‌دهند، و برآورد این نمرات می‌شود رتبه‌ی آن فیلم در جهان از نظر کاربران.

 طرفداران سریال‌ها سکانس‌ها منتخب یا دیالوگ‌ها محبوبشان را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌کنند، کافیست اکسپلور اینستاگرمتان را باز کنید، با حجم انبوهی از سکانس‌ها و لحظه‌های محبوب فیلم‌ها در قالب کلیپ یا منشن و . . . مواجه خواهید‌شد.

در این گزارش می‌خواهیم سریال‌ها و مجموعه‌هایی که را در نیمه اول 1401 بین کاربران شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر بوده و یا در مورد آن بیشتر حرف زده‌اند معرفی کنیم. شاید شما این مجموعه‌ها را از قبل تماشا کرده‌اید شاید هم دوست دارید ببینید کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان بیشتر در باره‌ی کدام سریال حرف زده‌اند تا شما هم آن سریال را برای تماشا انتخاب کنید.

برای تهیه این گزارش از سامانه رصد فضای مجازی هشتگ استفاده شده است که ابزاری برای رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان است، رصد توییتر و رصد اینستاگرام و رصد کانال‌های تلگرامی بخشی از خدماتی است که سامانه رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی هشتگ ارائه می‌دهد .

پس از بررسی تعداد مطالب مرتبط با مجموعه‌ها و سریال‌هایی که در شش ماهه‌ی اول سال در فیلیمو و نماوا پخش شده‌است، 5 مجموعه که بیشترین تعداد مطلب را در فضای مجازی به خود اختصاص داده بودند برای تحلیل و بررسی دقیق‌تر انتخاب شدند.

سریال‌ یاغی، سریال خاتون، سریال جیران و مجموعه‌‌های جوکر ایرانی و  مهمونی ایرج طهماسب، منتخب‌های شبکه‌نمایش خانگی در شش‌ماهه‌ی اول سال 1401 بود.

معیاری که برای رتبه‌بندی سریال‌ها در این گزارش استفاده شده‌است، سهم صدای برند هر مجموعه نمایشی در فضای مجازی اعم از اینتساگرام، تلگرام و توییتر است، لذا به ماهیت مثبت یا منفی بودن محتوایی که در رابطه با سریال‌ها منتشر شده، توجه نشده‌است.

سهم صدای برند و پربحث بودن موضوع نشان دهنده‌ی این است که در شبکه‌های اجتماعی کاربران به چه چیزی توجه و تمرکز دارند، در قدم‌هایی بعدی می‌توان با تحلیل دقیق داده‌های موجود پرداخت و ضمن بررسی سینتیمنت مثبت و منفی مطالب، آنها را به صورت موضوعی نیز دسته‌بندی کرد.‌ها

تعداد مطالب منتشر شده در رابطه با سریال‌های ایرانی

از ابتدای فروردین تا شهریور 1401، تعداد مطالبی که در رابطه با سریال‌های منتخب منتشر شده است در نمودار زیر قابل مشاهده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، سریال یاغی با اختلاف در راس قرار دارد

تعداد سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی
تعداد مطالب منتشرشده در رابطه با سریال‌های ایرانی در شبکه های اجتماعی

در نمودار بالا روند انتشار مطالب پیرامون هرکدام از سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی نشان داده شده است، شاید یکی از دلایل پایین بودن تعداد کل مطالب مجموعه‌های جوکر و خاتون، اتمام پخش آنهاست، درحالیکه سریال یاغی و مجموعه مهمونی کماکان در حال پخش است و چون گزارش فعلی در نیمه اول 1401 تهیه شده است، این موضوع می‌تواند تاثیرگذار باشد. 

“یاغی” روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می شوند یا برایش مانع می تراشند. یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند.

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی در سال 1401 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر عاشقانه و درام می‌باشد.

در این سریال پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی نیا، مه لقا باقری، عباس جمشیدی فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیر رضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری،

سیدمحمد هادی دیباجی، الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسنلو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری پور، سعید شریف، عباس ایمانی، علی محمد حسام فر، پگاه سعیدی، لادن ژاوه وند، هوشنگ قوانلو، صفر محمدی، امیر مقیمی، مائده تقوایی، مهرداد خانی و نیلوفر شهفری به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال یاغی.www.8tag.ir
1658487636 Q8tF0 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *