loader
banner

توییتر فارسی و بلک فرایدی ایرانی

در آذرماه 1402

حراجی جمعه‌سیاه یا حراجمعه، یکی از مهمترین کمپین‎‌های تبلیغات برای فروش در تمام دنیا محسوب می‌شود. در کشورمان ایران نیز، چندین سال است که کمپین فروش بلک‌فرایدی در روزهای آغازین آذرماه اجرا می‌شود.

از برندهای نامدار تا آنلاین‌شاپ‌های کوچک، برای بلک‌فرایدی، تخفیفات و حراجی‌های متنوعی را اجرا می‌کنند و در صدد افزایش فروش محصولاتشان هستند.

در این گزارش سعی کرده‌ایم نظرات و بازخوردهای کاربران توییتر فارسی در رابطه با بلک‌فرایدی را جمع‌آوری کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

حرا جمعه جمعه سیاه

 

گزارش بلک فرایدی ایرانی از بستر توییتر تهیه شده و نگاهی اجمالی به نظرات کاربران توییتر فارسی در رابطه با حراجمعه یا بلک فرایدی در ایران دارد، این گزارش علاوه بر دسته‌بندی موضوعی، توییت‌های پیرامون بلک‌فرایدی، سهم هرکدام از برندهای مطرح کشور از این فضا را نشان می‌دهد. اسنپ‌شاپ و دیجی‌کالا، بالاترین سهم را از کل مطالب مرتبط با برندها داشته و برندهایی همچون، جین‌وست، شب و ترب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
توییت‌هایی با مضمون طنز، اشاره به عدم توان‌مالی و تخفیف‌های کاذب و کلاهبرادری مهمترین محورهای مطرح شده توسط کاربران توییتر را شامل می‌شد.
این گزارش توسط سامانه‌ هوشمند رصد شبکه‌های اجتماعی هشتگ و برای بازه‌زمانی 27آبان تا 7آذر 1402 تهیه شده است.

برای تهیه این گزارش تمام مطالبی که با کلیدواژه های زیر در توییتر فارسی منتشر شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

کلیدواژه های گزارش بلک فرایدی در توییتر فارسی

بلک فرایدی

black friday

جمعه سیاه

blackfriday

حراجمعه

بلکفرایدی

شکار گنج

|تخفیف، تخفیفات

سیاه جمعه

جمعه ی سیاه

حرا جمعه

دریافت نسخه‌ی اصلی گزارش بلک فرایدی ایرانی در توییتر فارسی

نگاهی آماری به بلک فرایدی در توییتر فارسی

در بازه ی زمانی 10روزه بین 27آبان 1402 تا 7آذر 1402 در مجموع 15397 توییت پیرامون بلک‌فرایدی، جمعه سیاه و حراجمعه و مفاهیم مرتبط با آنها منتشر شده است. مجموع توییت‌های منتشرشده پیرامون جمعه سیاه بیش از 142هزار لایک به همراه داشته اند. همچنین حدود 10هزار و 500 اکانت توییتری در رابطه با بلک فرایدی و حراجی جمعه سیاه، محتوا تولید کرده‌اند. 

از مجموع مطالب منتشر شده پیرامون بلک فرایدی در توییتر، حدود 39درصد آن توییت اصلی و حدود 61درصد ریتوییت می‌باشد.

توییتر فارسی و بلک فرایدی

روند انتشار توییت‌های پیرامون بلک فرایدی و حراجمعه در توییتر نشان می‌دهد که عمده‌ی توییت‌ها در روزهای 1الی 3 آذر به اشتارک گذاشته شده اند. تقریبا بیش از 20درصد کل مطالب مرتبط با حراجی جمعه سیاه در فضای توییتر در تاریخ 3 آذر 1402 منتشر شده است.

بلک فرایدی توییتر

رصد هوشمند فضای توییتر در سامانه هشتگ به کارشناسان و متخصصان حوزه‌ی سوشال لسنینگ و گوش سپاری اجتماعی این امکان را می‌دهد که سابقه عضویت و تعداد فالورهای اکانت‌های توییتر را مورد بررسی قرار دهند. در این بخش گزارش نمودار سابقه‌ی و محبوبیت اکانت‌های توییتری که پیرامون بلک فرایدی محتوا منتشر کرده‌اند، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. 

نمودار زیر نشان می‌دهد اکانت‌هایی که  پیرامون بلک‌فرایدی تولید محتوا کرده‌اند، عمدتا 1 تا 3 سال سابقه‌ی عضویت در توییتر دارند، همچنین میانگین فالوور‌های این اکانت ها بین 1 تا 10 هزار نفر می‌باشد.

اکانت‌هایی با سابقه و فالوور بالا هیچ محتوایی مرتبط با بلک‌فرایدی منتشر نکرده‌اند.

بلک فرایدی

 

رصد فضای توییتر پیرامون بلک فرایدی توسط سامانه هشتگ به عنوان سامانه هوشمند رصد فضای مجازی این امکان را متخصصان حوزه‌ی سوشال لسنینگ می‌دهد که مطالب توییتر را در چندین لایه‌ی مختلف فیلتر کنند و به نتایج مورد نظر خود برسند. 

بررسی همنشینی برندهای تجاری با کلیدواژه های بلک‌فرایدی در فضای توییتر فارسی نشان می‌دهد که از مجموع توییت‌های پیرامون  بلک فرایدی و حراجمعه، حدود 19درصد آن مرتبط با برندها بوده و حدود 81درصد آن هیچ ارتباطی برا برندها نداشته و فقط محتوایی محتص بلک فرایدی بدون اشاره به نام تجاری توسط اکانت توییتر انتشار یافته است.

بلک فرایدی

سهم برندها از توییت‌های پیرامون بلک فرایدی و حراجی جمعه سیاه

در بخش قبلی اشاره شد که از مجموع مطالب پیرامون بلک فرایدی در توییتر فقط حدود 19درصد آن مرتبط با برندها می‌باشد. در این بخش سهم هربرند از توییت‌های مرتبط بلا بلک‌فرایدی و جمعه سیاه به تفکیک ارائه شده است.

برندهای شناخته‌ شده‌ی اسنپ و دیجی کالا در راس این نمودار قرار دارند، اسنپ شاپ با سهمی حدود 62درصد از توییت‌های بلک فرایدی در رتبه اول قرار دارد، دیجی کالا نیز به عنوان بزرگترین آنلاین شاپ کشور سهمی 24درصدی از فضای توییتر فارسی در موضوع حراجمعه داشته است. 

برند ترب به عنوان موتور جستجوی کالا و جستجوی کمترین قیمت در فروشگاه‌های معتبر ایرانی سهمی 4درصدی از توییت‌های بلک فرایدی دارد. 

برند شب به عنوان پلتفرمی برای اجاره آنلاین ویلا و سوییت در شمال و سراسر ایران، سهمی حدود 4درصدی از توییت های بلک فرایدی دارد.

برند جین وست به عنوان فروشگاه پوشاک نیز سهمی حدود 4درصدی از فضای توییتر فارسی و بلک فرایدی دارد.

برندهای زیر هرکدام سهمی حدود یکدرصدی از تویی‌های بلک فرایدی و جمعه سیاه در فضای توییتر داشته‌اند. 

ازکی به عنوان وب سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه.

پیندو ببه عنوان ازار آنلاین خرید و فروش بی واسطه کالای نو و خدمات.

هایپراستار به عنوان یکی از هایپرمارکت‌های شناخته شده ی ایرانی.

خانومی به عنوان سایتی برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

هتل نگلو به عنوان پانسیون نگهداری از گربه ها

بانی مد به عنوان سایت خرید پوشاک و کفش

الین سوشی به عنوان رستوران تخصصی سوشی در تهران 

فیدیبو به عنوان پلتفرمی جهت  خواندن کتاب متنی و صوتی به صورت رایگان

بلک فرایدی 4 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

پرلایک ترین توییت‌های مرتبط با بلک فرایدی
بررسی فضای توییتر پیرامون بلک فرایدی ایرانی، نشان می‌دهد که پرلای ترین توییت ها با موضوع بلک فرایدی همگی محتوایی غیر مرتبط به برندهای مطرح شده داشت.

بلک فرایدی 5 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

 

سامانه هشتگ به عنوان پلتفرمی جهت رصد شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که سوگیری محتواهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و اینستاگرام را به تفکیک مثبت، منفی و خنثی مشاهده کنید. با استفاده از همین امکان سامانه هشتگ توییت‌های منفی و مثبتی که بیشترین لایک را به همراه داشته اند در این بخش از گزارش ارائه شده اند .

پرلایک ترین توییت های مرتبط به برندها با سوگیری مثبت نشان می‌دهد که برندهای ترب، الین شوی و اسنپ شاپ در راس قرار دارند.

بلک فرایدی 6 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

 

 

پرلایک ترین توییت های مرتبط به برندها با سوگیری منفی نشان می‌دهد که برندهای جین وست، فیدیبو و دیجی کالا در راس قرار دارند.

بلک فرایدی 7 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

همانطور که اشاره شد در میان برندهای مطرح شده در بلک فرایدی  ایرانی، برندهای اسنپ شاپ و دیجیکالا از لحاظ تعداد در راس قرار داشتند. در این بخش پرلایک ترین توییت های مرتبط با برندها اسنپ شاپ و دیجیکالا ارائه شده است.

بلک فرایدی 8 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیبلک فراید 9 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

 

دسته بندی موضوعی توییت های پیرامون بلک فرایدی ایرانی

سامانه هشتگ به عنوان ابزاری هوشمند جهت رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به فعالین رسانه و دیجیتال مارکترها این امکان را می دهد که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، محتوای منتشر شده در شبکه های اجتاعی از قبیل توییتر را علاوه بر تفکیک سنتیمنت به صورت موضوعی نیز تفکیک کنند. 

بررسی محتوای منتشر شده پیرامون بلک فرایدی ایرانی در توییتر فارسی نشان می‌دهد که مجموع مطالب را میتوان در 9دسته ی موضوعی طبقه بندی کرد.

در واقع تمام مطالب منتشر شده پیرامون بلک فرایدی ایرانی در توییتر فارسی در یکی از دسته های موضوعی زیر قرار می گیرد. 

1- شوخی و طنز

2- عدم توان مالی برای خرید بلک فرایدی

3-تخفیف های کاذب و کلاهبرادری

4-تبلیغات حراجی جمعه سیاه

5- عدم ارتباط فرهنگی و اقتصادی بلک فرایدی با ایران

6- تجربه های مثبت خرید در بلک فرایدی

7- ترغیب شدن به خرید کالاهای غیر ضروری در بلک فرایدی

8- زمان نامناسب کمپین بلک فرایدی

9- سایر موضوعاتبلک 1 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

نمونه ای از توییت‌های پیرامون بلک فرایدی به تفکیک موضوعات مطرح شده

بلک2 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

بلک 3 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیبلک 4 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

بلک 5 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیبلک 6 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیبلک 7 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیبلک 8 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیبلک 9 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعیبلک 10 سامانه پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی هشتگ - رصد شبکه های اجتماعی

گوش سپاری شبکه های اجتماعی

در صورتی که علاقمند به مطالب گوش‌سپاری شبکه های اجتماعی، پایش شبکه‌های اجتماعی، رصد فضای مجازی و رصد شبکه‌های اجتماعی هستید، می‌توانید مطالب مرتبط با رصد شبکه‌های اجتماعی از قبیل رصد و پایش توییتر، رصد و پایش اینستاگرام و رصد تلگرام را در وب سایت www.8tag.ir مشاهده و مطالعه بفرمایید.

سامانه هشتگ ابزاری برای پایش شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر و اینستاگرام و تلگرام و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هاست، فعالین رسانه برای رصد فضای مجازی می‌توانند از این ابزار بهره‌مند شوند و با استفاده از این سامانه نیازهای خود در رابطه با رصد شبکه های اجتماعی و پایش فضای مجازی را برطرف سازند.

جمع آوری، ذخیره سازی، جستجو، استخراج اطلاعات و کسب دانش از میان این حجم عظیم اطلاعات نیازمند ابزارهای هوشمند خاص منظوره است. سامانه رصد فضای مجازی هشتگ به آدرس payesh.8tag.ir اخبار، نظرات و مطالب منتشر شده در فضای مجازی را با دقت موشکافی کرده و براساس کلمات کلیدی تعریف شده، خدمات اطلاع رسانی و تحلیل را در قالب یک داشبورد اطلاعاتی به کاربران سامانه ارائه میکند.

سامانه رصد و پایش شبکه های اجتماعی هشتگ که محصولی از شرکت مشاوران هماپلاس می‌باشد، می تواند به عنوان ابزاری قوی در اختیار مدیران و صاحبان برندها قرار بگیرد تا بتوانند محیط پیرامون کسب و کار و سازمان خود را در رسانه ها رصد و پایش کنند.

گوش سپاری اجتماعی یکی از ضروریات اصول مدیریتی در جهان امروزی محسوب می شود، برندها و سازمان هایی که نسبت به رصد شبکه های اجتماعی و پایش توییتر و اینستاگرام و تلگرام بی تفاوت هستند و هیچ تسلطی برای شبکه های اجتماعی ایران ندارند، قطعا در زمان بروز بحران نمی توانند راه حل مناسبی اتخاذ کنند. جهت آشنایی با خدمات سامانه هشتگ می توانید این بخش را مطالعه بفرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *