loader
banner

رصد و تحلیل فضای مجازی توسط ناشران بورسی

ناشران بورسی در واقع تمامی شرکت‌هایی هستند که نماد آن ها در سازمان بورس ثبت شده است.  هر نماد بورسی ثبت شده در بازار سرمایه و سازمان بورس و اوراق بهادار، یک ناشر بورسی محسوب می‌شود.

تحلیل فضای مجازی ناشران بورسی

آن‌ها ملزم به تهیه و ارائه گزارش از نماد بورسی خود به سهامدارن و فعالان بازار بورس هستند، و گزارشاتی که تهیه کرده‌اند توسط سازمان بورس و ارواق بهادار در کدال قرار می‌گیرد.

گزارشات تهیه شده توسط ناشر مبنای تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری بخش زیادی از فعالین بازار سرمایه است.

سامانه کدال و تحلیل فضای مجازی

رصد و تحلیل فضای مجازی نشان می‌دهد که مطالب مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی، در گزاراشات کدال، نقش پررنگی دارد. سامانه کدال کوتاه شده‌ی Comprehensive Database Of All Listed Companies است که مفهوم آن  سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران بورسی است.  سامانه کدال از سال 1386 و تحت نظارت سازمان بورس شروع به فعالیت کرده است.

نمادهای بورسی ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار باید گزارشات نماد بورسی خود را در اختیار سازمان بورس قرار دهند و سازمان بورس این گزارشات را باید جهت استفاده و مطالعه‌ی عموم مردم در سایت کدال بارگذاری کند. مدیریت نظارت بر ناشران بورسی در سازمان بورس و اوراق بهادار، به عملکرد و ارائه‌ی بموقع گزاراشات نظارت دارد.

از آنجایی که اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات در بازار اوراق بهادار و نیز نظارت بر افشای اطلاعات با اهمیت توسط شرکتهای ثبت شده نزد “سازمان” بر عهده سازمان بورس و اوراق بهادار است، لذا تمامی نمادها ملزم به ارائه گزارشات نماد بورسی خود به این سازمان هستند.

ناشران بورسی- کدال- رصد فضای مجازی

رصد و تحلیل فضای مجازی نشان می‌دهد که بخش بزرگی از اطلاعات معاملات و جریان‌های شکل گرفته در بازار سرمایه در بستر فضای مجازی رخ می‌دهد.

رصد دیتای فضای مجازی به وضوح اهمیت دیتای شبکه‌های اجتماعی در بازار سرمایه را نشان می‌دهد. عمده‌ی صحبت‌های سرمایه گذاران و افرادی که کد بورسی دارند در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

رصد تلگرام در بازار سرمایه و بورس ایران نشان می‌دهد که کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی بیشترین سهم را از مطالب منتشر شده پیرامون بورس و بازار سرمایه دارند.

در واقع اطلاعات کدال، سیگنال‌ها و تحلیل‌های بورسی همگی با فاصله‌ی بسیار کمی در بستر تلگرام بازنشر می‌گردند. ناشران بورسی به عنوان یکی از ارکان مهم بازار سرمایه و بورس ایران، قطعا باید اشراف کامل بر دیتای فضای مجازی و بخصوص مطالب منتشر شده در تلگرام پیرامون بازار سرمایه و بورس داشته باشند.

رصد فضای مجازی و پایش شبکه‌های اجتماعی در زمینه بورس و فرابورس، یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های آن‌ها در سالهای اخیر محسوب می‌شود.

پاسخ به شایعات مطرح شده پیرامون نماد بورسی، رصد فضای مجازی و مطالب مطرح شده پیرامون نماد بورسی، پایش کانال‌های تلگرامی مرتبط با نماد بورسی و بازار سرمایه، رصد گروه‌های تلگرامی پر اهمیت ، رصد و تحلیل گروههای تلگرامی فروش سیگنال خرید و فروش در بازار بورس، رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط با بازار سرمایه، همگی از ماموریت‌های رصد و تحلیل فضای مجازی، محسوب می‌گردد.

سامانه هشتگ به عنوان ابزار تحلیل فضای مجازی  و رصد شبکه‌های اجتماعی، ارئه دهنده‌ی خدمات رصد و تحلیل فضای مجازی و سوشال لیسنینگ به برندهاو سازمان‌ی مطرح و معتبر کشور است.

ناشران بورسی سامانه هشتگ

سازمان بورس اوراق بهادار جهت رصد و تحلیل فضای مجازی و پایش شبکه‌های اجتماعی، نیازمند ابزار رصد و تحلیلفضای مچازیست. تا بتواند  اشراف کاملی به مطالب مرتبط با بازار سرمایه و سازمان بورس در فضای مجازی داشته باشد.

واحدهای نظارت بر بازار در سازمان بورس و همچنین در شرکت بورس همگی برای بررسی و تحلیل مطالب فضای مجازی پیرامون بازار سرمایه و نمادهای بورسی، باید از سامانه‌های رصد و تحلیل فضای مجازی برخوردار باشند تا از امکانات سامانه‌های رصد به عنوان ابزار تحلیل فضای مجازی و رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی در بازار سرمایه بهره‌‌مند گردند.

سامانه هشتگ با تفکیک منابع اطلاعاتی منتشر کننده مطالب پیرامون بازار سرمایه و نمادهای بورسی، دید و اطلاعات دقیق و مفیدی به فعالین بازار سرمایه می‌دهد تا بتوانند با تحلیل فضای مجازی و بخصوص رصد و تحلیل مطالب کانال‌های تلگرامی حوزه‌ی بورس و نمادهای بورسی، بتوانند اشراف کاملی به بازار سرمایه در فضای مجازی داشته باشند.

سامانه هشتگ طی سالهای گذشته با جمع‌آوری دیتای مرتبط با بازار سرمایه و بروس کشور، بانک اطلاعاتی دقیق و دسته‌بندی شده‌ای در این حوزه دارد و می‌تواند خدمات منحصربفردی را در اختیار افراد، سازمان‌ها و نمادهای بورسی که قصد تحلیل فضای مجازی را دارند، قرار دهد.

نمادهای ثبت شده در بورس به عنوان متولی تهیه گزارشات پیرامون نماد بورسی خود و انتشار آن در کدال، نیازمند تحلیل فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پاسخ به شایعات و ابهامات پیرامون نماد بورسی خود هستند. لذا برای شروع این ماموریت نیازمند یک ابزار هوشمند رصد و تحلیل فضای مجازی خواهند بود.

شایعات مطرح شده پیرامون معاملات بورسی، شایعات مطرح شده در رابطه با دارایی‌های شرکت، شایعات و ابهامات مطرح شده پیرامون معاملات مشکوک، همگی می‌تواند ریشه در مطالب شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داشته باشد.

سامانه هشتگ به عنوان سامانه هوشمند رصد و تحلیل فضای مجازی که به صورت متمرکز در حوزه‌ی بازار سرمایه، بورس و نمادهای بورسی فعالیت می‌کند و به سازمان ها و برندهای مطرح کشور، خدمات تحلیل فضای مجازی اراده می‌دهد، میتواند انتخاب خوبی برای تهیه گزارش در زمینه رصد و تحلیل فضای مجازی در حوزه‌ی بازار سرمایه و بورس باشد.

پیکچ‌های ویژه‌ی سامانه تحلیل فضای مجازی پیرامون بورس، که توسط سامانه هشتگ  ارائه می‌گردد، به طور کامل تمامی نیازهای تحلیل و رصد فضای مجازی را تامین خواهد کرد.

 برای تهیه گزارشات جهت ارائه به سازمان بورس و انتشار آن گزاراشات در سامانه کدال فرآیند زیر را باید طی کنند:

 آماده سازي و ثبت گزارش ها به وسيله 

 دريافت و پذيرش گزارش ها توسط سامانه کدال

 ذخيره و بازيابي گزارش های دريافتي

 تحليل و نظارت بر گزارش ها توسط كارشناسان سازمان بورس

 استخراج گزارش های متنوع از اطلاعات ارسالي 

 انتشار اطلاعات به عموم

لذا نمادهای بورسی برای تکمیل گزارشات ارسالی خود به سازمان بورس اوراق بهادار، باید رصد دقیقی از اتفاقات و مطالب پیرامون نماد بورسی خود در فضای مجازی داشته باشند. سامانه هشتگ آماده‌ی ارائه خدمات رصد و تحلیل فضای مجازی به نمادهاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *