loader
banner

گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارز دیجیتال

گزارش شبکه های اجتماعی بخش مهمی از فرآِیند رصد و پایش شبکه های اجتماعی است. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به جزیی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. نزدیک به 80 % فعالیت‌های اینترنتی کاربران فارسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی موبایلی صورت میگیرد.

گزارش شبکه های اجتماعی صرافی‌های ارزدیجیتال در سال 1400- فصل اول
رصد فضای مجازی


جمع آوری، ذخیره سازی، جستجو، استخراج اطلاعات و کسب دانش از میان این حجم عظیم اطلاعات نیازمند ابزارهای هوشمند خاص منظوره است. سامانه رصد فضای مجازی هشتگ به آدرس payesh.8tag.ir اخبار، نظرات و مطالب منتشر شده در فضای مجازی را با دقت موشکافی کرده و براساس کلمات کلیدی تعریف شده، خدمات اطلاع رسانی و تحلیل را در قالب یک داشبورد اطلاعاتی به کاربران سامانه ارائه میکند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی توجه کسب‌و‌کارهای گوناگون را به سوی خود جلب کرده است. صرافی‌های نوظهور ارزدیجتال و رمزارزها نیز که حیاتشان به وجود مشتریان بستگی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند.گوش سپاری شبکه‌های اجتماعی با استفاده از تسهیل گردش اطلاعات، بهبود ارائه‌ی خدمات به مشتری، پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی و حتی ایجاد محصولات و خدمات جدیدی که به مشتریان ارائه می دهند، تاثیر بزرگی بر صنعت خدمات سرمایه‌گذاری گذاشته‌اند. شرکت‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان بستر ارتباطی، می‌توانند بر موانع جغرافیایی غلبه کرده و با مشتریان خود در یک سطح شخصی‌تر ارتباط برقرار کنند.

در سال‌های اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین فعالین حوزه‌ی رمزارز ایران نیز گسترش قابل توجهی یافته است. و بسیاری از صرافی‌ها اقدام به راه‌اندازی صفحات رسمی در شبکه‌های اجتماعی مختلف کرده‌اند. این گزارش در دو فصل تهیه شده است. در فصل اول تحلیل فعالیت صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایران در سال 1400 در شبکه‌های اجتماعی انجام شده و در فصل دوم تحلیل جایگاه و نظرات مخاطبین صنعت ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش رصد شبکه های اجتماعی صرافی های ارزهای دیجیتال و رمزارزها در سه فصل تهیه شده است . 

 

فعالیت صرافی های ارزهای دیجیتال
فصل اول گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارزهای دیجیتال

در فصل اول به فعالیت حساب‌های کاربری صرافی‌های ارزدیجیتال در شبکه‌های اجتماعی پرداخته شده‌است. در این فصل تعداد فالورهای اینستاگرام و توییتر و تعداد اعضای کانال‌های تلگرامی مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن صرافی‌ها رتبه‌بندی شده‌اند، همچنین تعداد پست‌های منتشره توسط حساب‌های کاربری هر صرافی به تفکیک در این فصل ارائه شده‌است. نتایج نهایی فصل اول نشان می‌دهند که صرافی‌ها در حساب‌های رسمی شبکه‌های اجتماعی خود تا چد موفق عمل کرده‌اند، همچنین کدام کمپین‌ها یا پست‌های منتشرشده در صفحات اختصاصی خود صرافی‌ها با اقبال بیشتری از سمت کاربران روبرو بوده است.

ابتدا تعداد سایت 45 صرافی فعال در حوزه ارزدیجیتال در ایران بررسی شد و بعد از رتبه بندی سایت‌ها فقط 20صرافی اول، مورد تحلیل قرار گرفتند، لذا گزارش حاضر فقط در رابطه با 20 صرافی ارز دیجتالی که در راس قرار دارند تهیه شده است.

 بر اساس این تحلیل اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در بین صرافی‌ها بوده است و همه‌ی  20 صرافی مورد بررسی در این شبکه‌ی اجتماعی صفحه‌ی رسمی دارند. آبان‌تتر با بیشترین تعداد دنبال کننده و نرخ تعامل موفق ترین صرافی اینستاگرام در سال 1400 بوده است. اکسکوینو نیز با بیشترین تعداد پست در سال 1400 بیشترین فعالیت را به خود اختصاص داده است.
اینستاگرام بدلیل داشتن امکاناتی مانند کامنت و اشتراک‌گذاری بستر مناسبی برای تعامل بین صرافی و مشتریان ایجاد کرده است. صرافی‌ها می‌توانند از این بستر به عنوان ابزاری برای ارتباط مستقیم با مشتریان جهت پاسخگویی سوالات و یا انتشار اخبار امکانات صرافی بهره ببرند.

در سال‌های اخیر با وجود فیلتر شدن تلگرام هنوز این پیام‌رسان به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب بین ایرانیان شناخته می‌شود، و اکثر افراد از این شبکه‌ی اجتماعی به عنوان منبعی برای دسترسی به اخبار و اطلاعات استفاده می‌کنند. در سال 1400 به صورت رسمی 19صرافی از مجموع صرافی‌های مورد نظر این گزارش در این شبکه‌ی اجتماعی حضور داشته‌اند.. کانال رسمی نوبیتکس با بیشترین دنبال کننده و کانال رسمی ارزاینجا با بیشترین پست موفق‌ترین کانال در جذب مخاطبین و انتشار محتوا در بین صرافی های دیجیتال ایران بوده‌اند.

شبکه‌ی اجتماعی توئیتر با وجود تعداد کم مخاطبین فارسی‌زبان، محبوبیت زیادی در بین نخبگانی مانند خبرنگاران، دانشگاهیان و… دارد. از طرفی شبکه‌ی اجتماعی توئیتر یکی از مهمترین منابع خبرهای منتشر شده در کانال‌های تلگرام است. لذا بهره‌گیری از این شبکه‌ی اجتماعی اهمیت بالایی خواهد داشت. با این وجود توئیتر کم‌اقبال‌ترین شبکه‌ی اجتماعی درمیان صرافی‌ها بوده است.

بهترین صرافی رمز ارزها
برترین صرافی های ارز دیجیتال و رمزارزها در شبکه های اجتماعی

 

در این بخش تعداد فالورهای هرکدام از صرافی های ارزدیجیتال را مشاهده می کنیم.

گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400 نشان می دهد که:

تعداد مخاطبین:
آبان تتر با 198 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و نوبیتکس با 188هزار با دنبال‌کننده در تلگرام و بیت‌پین با 14500 دنبال کننده در توئیتر بیشترین تعداد مخاطب را در بین صرافی‌های ارزدیجیتال دارند.

بیشترین فالوور در صرافی های ارزدیجیتال
نمودار تعداد فالورهای شبکه های اجتماعی صرافی ارز دیجیتال ایران

تلگرام

براساس آمار ایسپا، با وجود فیلتر بودن پیام‌رسان تلگرام، 42 درصد مردم از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. و کانال‌های تلگرامی از مهمترین منابع دسترسی افراد به خبرها و مطالب مربوط به صرافی های ارزدیجیتال هستند.

     گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400 نشان می دهد که کانال تلگرامی صرافی نوبیتکس با 188هزار عضو بیشترین عضو را در میان کانال‌ تلگرام صرافی‌ها دارد. در رده‌های بعد نیز کانال اکسکوینو با 184 هزار عضو و اوکی اکسچنچ با 35 هزار عضو، قرار دارند.

تعداد فالور کانال های تلگرامی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400
نمودار تعداد فالورهای های کانال های تلگرامی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

 

فعالیت کانال تلگرام بر اساس گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

گزارش شبکه های اجتماعی  صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400 نشان می دهد که براساس آمار جمع آوری شده توسط سامانه هشتگ، کانال تلگرام ارزاینجا با 5422 مطلب در سال 1400رتبه‌ی نخست فعالیت را در بین صرافی های ارزدیجیتال ایران دارد. کانال تلگرام اکسکوینو و اکسیر به ترتیب با 3519 و 2481 مطلب در رده‌های بعد قراردارند.

فعالیت کانال تلگرام صرافی های ارز دیجیتال ایران در سال 1400
نمودار فعالیت کانال های تلگرامی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

 

پربازدیدترین کمپین‌های تبلیغات تلگرامی صرافی‌های ارزدیجیتال

گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارز دیجیتال ایران در سال 1400 نشان می‌دهد که پربازدیدترین کمپین های تبلیغات تلگرامی صرافی های رمزارز به شرح زیر می‌باشد.

کمپین های تبلیغاتی صرافی های ارز دیجیتال
کمپین های پربازدید تلگرامی صرافی های ارز دیجیتال ایران در سال 1400

 

اینستاگرام

       آمارهای غیررسمی نشان می دهد که تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام به بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال رسیده است و همین تعداد کاربر باعث شده ایران در رتبه دهم رده‌بندی بیشترین کاربران اینستاگرام جهان قرار گیرد. که بر این اساس نزدیک به 50 درصد از ایرانی‌های بالای 18 سال در اینستاگرام عضو بوده و فعالیت می کنند. از همین رو توجه و فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی در میان کسب‌وکارها رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است.فیلتر نبودن و تعداد بالای کاربران فارسی‌زبان، اینستاگرام را تبدیل به پرفعالیت ترین شبکه‌ی اجتماعی در میان بانک‌های ایران کرده است.

      با بررسی حساب‌های رسمی صرافی ها، آبان‌تتر با 198 هزار دنبال کننده بیشترین دنبال‌کننده را در میان صرافی‌های ارزدیجیتال دارد. نوبیتکس با 191 هزار و بیت‌پین با 92 هزار دنبال‌کننده در رده‌های بعدی قرار دارند.

اینستاگرام صرافی های ارزدیجیتال
نمودار تعداد فالوور اینستاگرام صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

 

وجود برخی ویژگی‌ها مانند قابلیت کامنت یا قابلیت به اشتراک‌گذاری در اینستاگرام، این شبکه‌ی اجتماعی را تبدیل به یک بستر برای تعامل با مشتریان می‌کند. در جهان، اینستاگرام پس از فیس‌بوک بیشترین کاربرد را برای تعامل بین مشتریان و ارائه‌دهندگان خدمات ارزدیجیتال دارد.

از آن جایی که اینستاگرام تنها شبکه‌ی اجتماعی تعاملی با حضور گسترده‌ی کاربران فارسی‌زبان است صرافی‌ها میتوانند از این بستر برای گوش‌سپاری و تعامل با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید بهره ببرند. برای آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی می توانید گزارش صد نکته در مورد اینستاگرام که باید بدانید را مطالعه کنید.

 

فعالیت اکانت‌های اینستاگرام در گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارزدیجتال ایران در سال 1400

براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط سامانه هشتگ، حساب اینستاگرام اکسکینو انتشار 1048 مطلب در سال 1400 رتبه‌ی نخست فعالیت را در بین صرافی ها دارد. حساب اینستاگرام اکس‌نوین و بیتستان به ترتیب با 532 و194 مطلب در رده‌های بعد قراردارند.

فعالیت اینستاگرام صرافی های ارزدیجیتال ایران
نمودار میزان فعالیت اینستاگرام صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

 

پرلایک‌ترین کمپین‌های تبلیغات اینستاگرامی صرافی‌ها در سال 1400

گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400 نشان می دهد که پرلایک ترین کمپین های تبلیغاتی اینستاگرامی صرافی های رمزارز در ایران در سال 1400 به شرح زیر می باشد:

کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400
کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

 

توییتر

     توئیتر یک بستر نخبگانی است که بسیاری از شخصیتهای سیاسی، خبرنگاران، دانشگاهیان و … در آن حضور دارند. این افراد در فضای واقعی نیز بر اطرافیان خود تأثیرگذار هستند. لذا افراد این شبکه‌ی اجتماعی نیز باید مورد توجه کسب و کارها قرار بگیرند.

سامانه هشتگ و شرکت هماپلاس به صورت هفتگی گزارشی از ترندهای توییتر را منتشر می کند. برای دیدن نمونه گزارش های ترندهای توییتر می توانید این گزارش را مطالعه کنید.

با وجود داشتن امکان تعامل با مشتریان در توئیتر، این شبکه‌ی اجتماعی در بین کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است است. و از 20 صرافی مورد مطالعه در این گزارش، 18صرافی در فضای توئییتر صاحب حساب کاربری بودند، هرچند که تقریبا فعالیت چشمگیری توسط صرافی ها در بستر توییتر انجام نشده و حساب‌‌های کاربری صرافی‌ها  مورد اقبال کاربران نیز  نبوده است. که این خلاء باید توسط روابط عمومی‌ها و گروه‌های دیجتال مارکتینگ صرافی‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

بیت‌پین با 14600 دنبال‌کننده بیشترین دنبال‌کننده را در بین صرافی‌ها دارد. نوبیتکس با 13100 و کوین‌نیک با 3786 دنبال‌کننده در رده‌های بعدی قرار گرفته است.

فالورهای توییتر صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400
نمودار تعداد فالورهای توییتر صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

 

فعالیت حساب توئیتر

  براساس آمار جمع آوری شده توسط سامانه هشتگ، اکانت توئیتر بیتستان با 2606 توئیت در سال 1400 رتبه‌ی نخست فعالیت را در بین صرافی‌های ارزدیجیتال ایران دارد. اکانت اکس‌نوین نیز با 2231 توئیت در رده دوم و اکسکوینو با 2225 توییت در رده سوم قرار دارند.

فعالیت توییتر صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400
فعالیت توییتر صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400

 

پرلایک‌ترین توییت‌های صرافی‌ها در سال1400

کمپین های توییتر صرافی ها
پرلایک ترین های توییتر صرافی های ارز دیجیتال 1400

در پایان فصل یک گزارش شبکه های اجتماعی صرافی های ارزدیجیتال ایران در سال 1400 می توانیم صرافیهایی که در شبکه های اجتماعی خودشان فعالیت قابل قبولی داشته اند را مشاهده کنیم، همچنین عملکرد رقبا و نقاط ضعف و ارزیابی رقبا از نتایج حاصله شده از این گزارش می باشد. این گزارش در سه فصل ارائه گردیده است که جهت مطالعه فصل های بعدی گزارش می توانید به بخش بلاگ سایت هشتگ مراجعه کنید.

سامانه رصد و پایش شبکه های اجتماعی هشتگ که محصولی از شرکت مشاوران هماپلاس می‌باشد، می تواند به عنوان ابزاری قوی در اختیار مدیران و صاحبان برندها قرار بگیرد تا بتوانند محیط پیرامون کسب و کار و سازمان خود را در رسانه ها رصد و پایش کنند. گوش سپاری اجتماعی یکی از ضروریات اصول مدیریتی در جهان امروزی محسوب می شود، برندها و سازمان هایی که نسبت به رصد شبکه های اجتماعی و پایش توییتر و اینستاگرام و تلگرام بی تفاوت هستند و هیچ تسلطی برای شبکه های اجتماعی ایران ندارند، قطعا در زمان بروز بحران نمی توانند راه حل مناسبی اتخاذ کنند. جهت آشنایی با خدمات سامانه هشتگ می توانید این بخش را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *