loader
banner

۱۰۰نکته در مورد اینستاگرام که باید بدانید- بخش دوم

در بخش دوم گزارش اینستاگرام ادامه نکات مهمی که باید به عنوان یک فعال شبکه های اجتماعی با آن ها آشنا باشید، را ارائه خواهیم کرد.

 

۶-پست‌های اینستاگرام

ایالات متحده بیشترین پست را دارد(۵۷۱هزار پست)، بعد از آن برزیل با ۳.۷هزار پست، انگلیس ۱۲۱هزار پست و هند ۱۰۲هزار پست، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پروفایل هایی با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده در سال ۲۰۱۹ به طور میانگین ۲۴۱ پست ایجاد کردند. در مقابل، حساب های زیر ۵ هزار دنبال کننده به طور متوسط ​​تنها ۵۰ پست داشتند.

اکثر کپشن های اینستاگرام شامل ۱۰ تا ۳۰ کلمه هستند. با این حال، نوشتن شرح‌های کوتاه‌تر (با ۱۰ کلمه یا کمتر) باعث افزایش تعامل می‌شود.

نقطه طلایی برای طول کپشن اینستاگرام ( برای بدست آوردن حداکثر تعامل) در محدو ه ۵۰۰ تا ۲۰۰۰کاراکتر است.





تعامل با پست‌ها در اوایل عصر بین ساعت ۶تا ۸ به وقت محلی به بالاترین خد خود می‌رسد.

 در روزهای یکشنبه( تعطیل رسمی) پست‌های اینتساگرامی کمی بیشتر دیده میشوند .و اینگجمنتشان بالاتر می ورد.

پست های برچسب گذاری شده موقعیت مکانی ۷۹درصد بیشتر از پست هایی که مکان برچسب گذاری شده ندارند، تعامل بیشتری دارند.

۴۶درصد از پست های اینستاگرم شامل سوال می شود، اما تاثیری بر تعامل ندارد.

پست هایی که می توانند در دسته مسابقه، هدایا قرار بگیرند جذاب تر از پست های معمولی هستند. 

ایموجی ها نرخ تعامل در هر پست را به طور متوسط ۰/۵ تا ۱.۳۲ درصد افزایش می دهند. 

“Heart-eyes” 😍 پراستفاده ترین ایموجی در اینستاگرام است و پس از آن درخشش ، قلب ❤️ و دوربین با فلاش 📸.

تصاویر متدوال ترین فرمت محتوای مورد استفاده در اینستاگرام هستند و ویدیوها در رتبه دوم قرار دارند. ( ۷۰% در مقابل ۱۷ درصد).

با این حال محبوب ترین انواع ویدیوهای اینستاگرامی عبارتند از :

نحوه آموزش: ۸۰%

پشت صحنه : ۶۶%

مصاحبه ها: ۶۲%

پوشش خیری: ۶۱%

خلاقیت: ۵۱%



Carousel posts بیشترین تعامل را ایجاد می کند. با ۶۲لایک و ۵نظر به طوری میانگین. Carousel posts به پست هایی گفته می شود که عکس را به طور مثاال سه تکه کرده و هر تکه را به صورت جداگانه پست کنیم و در نهایت یک پست اینستاگرامی داشته باشیم که مخاطب برای دیدن کل تصویر باید پست را ورق بزند.


پست های تگ شده اندکی لایک بیشتری دریافت می کنند. در سال ۲۰۲۰، تعداد لایک های پست هایی که دارای برچسب ( تگ) بودند، بیشتر از مواردی بود که برچسب نداشتند.

 

۷-هشتگ‌ها در اینستاگرام

در سال ۲۰۲۱، پنج هشتگ با بالاترین نرخ تعامل عبارتند از:

  1. #bollywood
  2. #tbt
  3. #wildlife
  4. #couplegoals
  5. #tiktok

پست های اینستاگرام با حداقل یک هشتگ، ۱۳درصد اینگیجمنت بالاتری دارند.

پست های با اینگجمنت بالا دارای میانگین ۵.۴۴ هشتگ هستند.

میانگین پست های اینستاگرام دارای ۶.۹۳ هشتگ است.

پست هایی با ۲۷ تا ۳۰ هشتگ، تعامل خوبی را به همراه ندارند.

پست های اینستاگرام با هشتگ های مخفی در کپشن (هشتگ در میانه های متن) عموما جذاب تر هستند.

 

۸-اینستاگرام برای کسب و کار و تجارت

بیش از ۲۵میلیون پروفایل تجاری در اینستاگرام وجود دارد.

۹۰درصد کاربران اینستاگرام یک کسب و کار را دانبال می کنند.

بیش از ۲۰۰میلیون نفر هر روز حداقل از یک پروفایل تجاری بازدید می کنند.

 

بیش از ۱۳میلیون اینستاگرامر هرماه وارد پست های خرید می شوند، تا درباره محصولات یا خدمات یک کسب و کار بیشتر بیاموزند.

۷۰درصد از خریداران از اینستاگرام برای بررسی و شناخت محصول استفاده می کنند.

بیش از ۵۰ درصد از حساب‌های اینستاگرام از بخش اکسپلور برای کشف عکس‌ها و ویدیوهای مرتبط با علایق خود استفاده می‌کنند.

آمریکایی ها می گویند اینستاگرام به آنها کمک می کند تا:

کشف محصولات یا خدمات جدید: ۸۳%

محصولات یا خدمات تحقیقاتی: ۸۰%

تصمیم بگیرید که یک محصول یا خدمات بخرید: ۸۱٪

۵۶ درصد از آمریکایی ها در لحظه یا پس از دیدن  محصولی در اینستاگرام، خرید کردند.

تقریباً ۵۰ درصد از مردم پس از دیدن یک محصول یا خدمات در استوری، از یک سایت برای خرید آن بازدید کردند.


۳۱ درصد از کاربران اینستاگرام پس از تماشای یک تبلیغ ویدیویی در این پلتفرم خرید کردند.

آمریکایی ها پس از مشاهده یک محصول یا خدمات در اینستاگرام اقدامات زیر را انجام دادند:

جستجو برای اطلاعات بیشتر: ۷۹%

بازدید از سایت یا اپلیکیشن برند: ۶۷%

خرید آنلاین یا آفلاین: ۴۷%

بازدید از یک فروشگاه خرده فروشی: ۳۵٪

دنبال کردن اکانت برند بصورت آنلاین : ۳۳%

صحبت کردن با کسی در مورد آن : ۳۲٪

۵۰ درصد از مردم با دیدن تبلیغات یک برند در اینستاگرام بیشتر به آن علاقه مند می شوند.

بیش از ۶۶ درصد از مردم معتقدند اینستاگرام تعامل با برندها را امکان پذیر می کند.

۱۸ درصد از کاربران اینستاگرام اکانت های برند جدید را تنها از طریق هشتگ کشف می‌کنند.

برندهای بزرگ استفاده از استوری اینستاگرام خود را در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ دو برابر کرده اند.

بیش از ۴ میلیون کسب و کار هر ماه از تبلیغات Stories استفاده می کنند.

۶۲ درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن یک برند یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن پیدا کرده اند.

میانگین نرخ خروج برای استوری های اینستاگرام در تمام صنایع ۶٪ است.

۸۷ درصد از برندها ترجیح می دهند از ۷ تا ۳۰ هشتگ در عنوان برای پست های تصویری استفاده کنند. با این حال، برای پست های ویدیویی، کسب و کارها ۳ تا ۹ هشتگ را انتخاب می کنند.

۷۶ درصد از مشاغل در اینستاگرام معتقدند تصاویر بهترین نوع محتوا هستند.

آمریکایی ها چه نوع محتوایی را از برندها در اینستاگرام می‌خواهند ببینند:

سرگرم کننده یا طنز: ۶۴%

واقعی یا معتبر: ۶۱%

خلاقیت: ۶۰%

شخصی : ۵۵٪

اطلاعاتی: ۵۴%

الهام بخش یا نشاط آور: ۴۹%

تولید : ۳۸%

بهترین صنایع در اینستاگرام مد و زیبایی هستند. سایر موارد عبارتند از:

تجارت الکترونیک: ۱۴%

تکنولوژی: ۱۱%

خرده فروشی: ۹%

الکترونیک: ۵%

کالاهای ورزشی: ۴%

تقریباً ۵۶ درصد از بازاریابان ایالات متحده ترجیح می دهند با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنند زیرا آنها مقرون به صرفه تر از کار با اینفلوئنسرهای کلان یا افراد مشهور هستند.

۹-تبلیغات در اینستاگرام

در سال ۲۰۲۰، اینستاگرام ۱۷.۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در ایالات متحده ایجاد کرد و انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۳ به حدود ۴۰ میلیارد دلار برسد.

اکثر تبلیغات اینستاگرام (۹۵٪) در دستگاه های تلفن همراه مشاهده می شوند و تنها ۵٪ برای دسکتاپ باقی می ماند.

تبلیغات اینستاگرام گرانتر از تبلیغات فیس بوک هستند.

هزینه تبلیغات سالانه در اینستاگرام ۹ درصد افزایش یافته است.

اینستاگرام تمرکز اصلی را روی تبلیغات در فید قرار می دهد

تبلیغات تصویری محبوب ترین نوع تبلیغات اینستاگرام است.

تبلیغات پویا یا موشن‌ها، بیشتر از تصاویر ثابت برای اهداف «مشاهده محتوا»، «افزودن به سبد خرید» و «خرید» بهتر عمل می‌کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.